تکمیل پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان باعث افزایش صادرات محصولات کشاورزی می شود


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814340

رئیس کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان:

رئیس کمیته کشاورزی اتاق کشاورزی استان زنجان گفت: با تکمیل پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان نه تنها شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی از استان خواهیم بود، بلکه این پایانه باعث افزایش صادرات محصولات کشاورزی نیز می شود. به استان های دیگر.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رنگرونا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: خوشبختانه استان زنجان از ظرفیت خوبی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است و این ظرفیت در قالب پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی یکی از مهمترین زیرساخت های بخش کشاورزی و از خواسته های دولت و کشاورزان است، افزود: این پایانه در چند سال اخیر با سرمایه گذاری خصوصی و با سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی شد. تولید و تکمیل زنجیره در حال انجام است این زنجیره برای رسیدگی به تمام مسائل مرتبط از جمله ذخیره سازی میوه، فرآوری و فرآوری میوه، تحویل مستقیم، آزمایش و استانداردسازی، بسته بندی و حمل و نقل و غیره طراحی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه سردخانه 4500 تنی این پایانه در هفته های اخیر افتتاح شده است، گفت: این سردخانه یکی از بخش های اصلی است. اما قبل از این واحد، واحدهای بسته بندی، انبار، انبار آماده و باز می باشد.

وی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای مورد نیاز در این پایانه در نظر گرفته شده و باغداران و کشاورزان با کمترین نگرانی می توانند محصولات خود را به صورت موقت به این محل تحویل دهند، گفت: با تکمیل این پایانه بسیاری از مشکلات کشاورزان برطرف می شود.

رنگرونا با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان از بهترین کیفیت برخوردار بوده و صادراتی ندارد، گفت: صادرات کشاورزی زنجان مشتریان ثابتی در سراسر جهان دارد و از نظر بهداشتی در فهرست بهترین محصولات قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تکمیل این پایانه باید با برخی ارگان ها از جمله شهرداری تعامل صورت گیرد، تصریح کرد: طی ماه های آینده با کمک کارکنان آزمایشگاه کیفیت کشاورزی در این مجموعه ایجاد می شود که به با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: با تکمیل این مجتمع نه تنها شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی از استان خواهیم بود، بلکه این پایانه باعث افزایش صادرات محصولات کشاورزی سایر کشورها نیز می شود. استان ها.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید