تکمیل پروژه های ورزشی کشور به 20 هزار میلیارد تن اعتبار نیاز دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حمید سجادی خزاوه وزیر ورزش و جوانان در سفر نیم روزه خود به استان مرکزی و شهرستان شازند پس از بازدید از پیست اسکی پاکل در جمع خبرنگاران گفت: 4150 پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای انجام آنها نیاز به اعتبار دارد. تکمیل شده است.» آنها حدود 20 هزار میلیارد تن هستند.


بعد ورزش همگانی استان فوق العاده است

سجادی با اشاره به اینکه این دومین بار است که به استان مرکزی سفر می کند و معتقدیم این استان یکی از استان های مهم حامی ورزش است و ذات استان ورزش است و بعد ورزش همگانی در استان استثنایی است. ما نتوانستیم به شهر شازند سفر کنیم. امروز برای پایان ماه مبارک رمضان حضور یافتیم.


اراک مرکز دوچرخه سواری است

وی ادامه داد: در بیشتر شهرهای استان مرکزی فرهنگ دوچرخه سواری و ورزش همگانی در آن وجود دارد و اراک قطب دوچرخه سواری است که تاثیر این ورزش و کوهنوردی را در آن می بینیم و علاقه به فوتبال و سایر ورزش ها را می توان به وضوح مشاهده کرد. در استان مارکیزها دیده می شود.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه جایگاه ورزش در استان مرکزی استثنایی است و این استان از نظر رزمی و کشتی نیز پیشتاز است، افزود: سرانه ورزش شازند 95 آمار خوبی است اما سوال اینجاست که چگونه است. کیفیت زیاد و چقدر می تواند باشد. مفید است زیرا برخی از اماکن ورزشی ما نیاز به به روز رسانی، تعمیر و تجهیز دارند که نمونه هایی از آن را در شازند داریم.

سجادی افزود: سفر بازیکنان شازند به اراک باید از نظر مسافت، خطرات احتمالی و مشکلات مالی تصمیم گیری شود و با برنامه ریزی صحیح بتوان فضاهای ورزشی را احیا کرد تا ورزشکاران بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: بیشتر سطح شهر فاقد چمن مصنوعی است که البته این عیب نیست اما باید چمن طبیعی یا خاک مناسب جایگزین شود.

وزیر ورزش گفت: پیست اسکی پاکل ظرفیت بالقوه ای دارد و باید تجهیز و نگهداری شود، بالابر تکمیل نشده است در حالی که این پیست پذیرای گردشگران و ورزشکارانی از استان های دیگر مانند خوزستان است که با توجه به این شرایط و جنبه بالای مجموعه گردشگری و ورزشی، وزارت ورزش و میراث فرهنگی هم می تواند این منطقه را احیا کند و هم حتما با وزارت میراث فرهنگی برای استفاده از پتانسیل این وزارتخانه مذاکره خواهیم کرد.


9 فدراسیون ورزشی می توانند اردوها و برنامه های ورزشی رسمی را در شهرستان شازند برگزار کنند

سجادی خاطرنشان کرد: در این بازدید ایده های جدیدی مطرح شد، حتی امکان همکاری با فدراسیون های ورزشی نیز وجود دارد. به نظر می رسد حداقل 9 فدراسیون ورزشی می توانند اردوها و برنامه های ورزشی رسمی در شهرستان شازند برای آماده سازی رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و حتی اردوهای مشترک بین المللی برگزار کنند، به عنوان مثال این منطقه می تواند دوچرخه سواری، اتومبیل رانی، اسکیت و. اردوهای دو و میدانی مختلف و غیره وجود دارد، فقط باید عاقلانه برنامه ریزی کرد و از این ظرفیت بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید