تیغ های تیز زیر گلوی نخبگان / افزایش زورگیری مسلحانه در اطراف دانشگاه شریف

تیغ های تیز زیر گلوی نخبگان / افزایش زورگیری مسلحانه در اطراف دانشگاه شریف

روز جدید : زورگویی، نبود نیروی انتظامی و بی توجهی مدیران دانشگاه صنعتی شریف را به فرصتی برای خود تبدیل کرده و اطراف دانشگاه را به جولانگاه دزدی تبدیل کرده است.

اخاذی از دانشجویان دانشگاه شریف

ماه هاست که سارقان در دانشگاه صنعتی شریف پرسه می زنند تا دانشجویان را به دزدی های خود بکشانند، گویی حضور دانشگاه ها هدیه ای برای سارقان است تا به خواسته خود برسند.

چند روزی است که دانشجویان دانشگاه شریف از حضور راهزنان خشن و مسلح در اطراف دانشگاه به ویژه در اطراف خوابگاه ها گلایه دارند و از نبود امنیت گلایه دارند.

دزدی های دانش آموزی در روزهای اخیر بیشتر شده و عده ای قربانی تیغ های تیز موتورسواران می شوند و برای کسری از ثانیه گوشی های خود را در دست سارقان می بینند و گم می شوند.

موضوعی که باعث شده بسیاری از دانشجویان از وضعیت امنیتی اطراف دانشگاه و مسیر خوابگاه انتقاد کنند و در گفتگو با جامعه رسانه ای این موضوع را مطرح کنند.

یکی از دانشجویان که در سال 1378 به جامعه پیوسته است به جامعه 24 می گوید: من رتبه دو رقمی کنکور را گرفتم و از تحصیل در دانشگاه شریف خوشحال شدم و آنجا را انتخاب کردم. روزی نیست که در اطراف خوابگاه شماره دو یا ورودی دانشگاه سرقتی صورت نگیرد.

این دانشجو ادامه داد: زمانی که در مقابل کارکنان دانشگاه اعتراض کردیم، مدعی شدند که مواظب بوده اند موبایل شما را از جیبتان در نیاورند.

به گفته این دانشجو، چندی پیش گوشی یک دانشجو در مسیر خوابگاه به وحشیانه ترین شکل به سرقت رفت و سارقان با کمی مقاومت، چاقو را زیر گلوی دانشجو گذاشتند. فیلم هایی از این سرقت ها وجود دارد و ما نمی دانیم چرا هیچ کس کاری برای تامین امنیت ما انجام نمی دهد. یعنی پلیس نمی تواند نزدیک مهم ترین دانشگاه کشور پادگان یا نیرو بگذارد که شاهد این صحنه ها نباشیم؟

یکی دیگر از دانشجویان با اعتراض به نبود امنیت گفت: سارقان وقتی چندین بار سرقت کردند و دیدند با آنها برخوردی نیست، بیشتر از دانش آموزان دزدی کردند.

این دانشجو معتقد است که هیچکس به فکر امنیت ما نیست تا دزدی صورت نگیرد و دانش آموز بی گناهی کشته نشود.

این دانشجو در خصوص سرقت های صورت گرفته با بیان اینکه این افراد سارق مسلح بودند، افزود: با افتتاح دانشگاه دو سارق که آنها نیز مسلح هستند در نور کم پشت سر دانشجویان حاضر می شوند و سرقت می کنند. در چند هفته اخیر حداقل دو هفته سرقت و زورگیری از دانشجویان در خوابگاه های دو و سه داشته ایم.

به گزارش جامعه 24، به نظر می رسد پلیس و مسئولان باید فکری برای این بلاتکلیفی داشته باشند، در غیر این صورت وقوع تصادف یا ناامنی باعث ایجاد ترس در دانش آموزان می شود و بر یادگیری و عملکرد آنها تأثیر منفی می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید