تیم جدید سردار آزمون را بیشتر بشناسید

تیم جدید سردار آزمون را بیشتر بشناسید

کاپیتان ستاره تیم ملی کشورمان پس از درخشش 3 سال اخیر در زنیت سن پترزبورگ، مشتریان زیادی از مسابقات معتبر اروپایی پیدا کرد.

اوج اخبار نقل و انتقالات تستی در زمستان امسال به دلیل پایان قرارداد او با زنیت است. تنها 6 ماه از قرارداد ستاره ایرانی با باشگاه روسی باقی مانده بود و تیم های زیادی در شرایط کرون به دنبال مهاجمی با شش سیاهچال مانند تست رایگان بودند.

لیون، بایرلورکوزن، یوونتوس، برنلی و نیوکاسل مشتریان اصلی سردار آزمون در ژانویه بودند. اما در این بین باشگاه بایرلورکوزن آلمان موفق شد ستاره تیم ملی ایران را اخراج کند و با او قراردادی 5 ساله امضا کرد تا تابستان آینده در بوندس لیگا بازی کند.

به بهانه این انتقال بزرگ برای فوتبال ایران، در این گزارش بیشتر باشگاه آلمانی لورکوزن را معرفی می کنیم تا فوتبالدوستان ایرانی بیشتر با ستاره جدید تیم ملی در بوندس لیگا آشنا شوند.

* لورکوزن یک باشگاه معتبر و نایب قهرمان اروپا است

باشگاه بایر لورکوزن در سال 1904 توسط فردریش بایر تأسیس شد. این باشگاه آلمانی علاوه بر فوتبال در رشته های ژیمناستیک، بسکتبال، دو و میدانی و … نیز فعال است اما شهرت اصلی این باشگاه در زمینه فوتبال است.

بهترین جایزه بایرلورکوزن در بوندس لیگا، پنج نایب قهرمانی است. این تیم به دلیل برتری فوتبال آلمان از بایرن مونیخ و دورتموند تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است. اما در اروپا، بهترین افتخارات بایرلورکوزن به سال های 2001-2002 برمی گردد، زمانی که آنها به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند اما به رئال مادرید باختند و در نهایت نایب قهرمان اروپا شدند.

شهرت بایرلورکوزن به سال 1988 برمی گردد، زمانی که آنها به فینال جام یوفا رسیدند و اسپانیول را شکست دادند. در دهه 1990، آنها همیشه تحت الشعاع دو رقیب اصلی خود، بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند بودند. شتاب رو به رشد آنها ادامه یافت تا اینکه در فصل 02-2001 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند. آنها در فینال به رئال مادرید باختند، اما خود را به عنوان یک نیرو در فوتبال آلمان و اروپا تثبیت کردند. لورکوزن در آن زمان روندی نزولی داشت و این روند با جدایی مایکل بالاک و زی روبرتو تشدید شد.

* دوران طلایی لورکوزن با مایکل بالاک در سال 2000

نورکوزن نام مستعار رسانه ای است که به نایب قهرمان این تیم داده می شود. به خصوص در سال های 2000-2002 در زمان مایکل بالاک در این تیم که 2 نایب قهرمان بوندسلیگا (فصل های 2000-1999 و 2002-2001)، 1 نایب قهرمان جام حذفی آلمان (فصل 2002-2001) بود. ). ) و 1 نایب قهرمان لیگ قهرمانان (2002-2001).

این باشگاه در هر سه رقابت (بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا) در فصل 01-2002 با مربیگری کلاوس تاپمولر به مقام دوم رسید و در عین حال قهرمان سه گانه شد.

* حضور آزمون در لورکوزن در قرن دوم طلایی

لورکوزن در این فصل با مربیگری سوئیسی به دوران اوج خود بازگشته است و این تیم در دومین دوره طلایی خود از سال 2000-2003 است. این تیم پس از 35 هفته با 35 امتیاز پس از بایرن مونیخ و دورتموند در رده سوم بوندسلیگا قرار دارد.

ستاره آزمون ستاره ایرانی رقابت سختی برای حضور در ترکیب اصلی تیم آلمانی با انتخاب نفر سوم در رده بندی لورکوزن دارد. سرمربی سوئیسی در این فصل در مسابقات 4-1-4-1 یا 4-2-3-1 بازی کرده است و این یعنی در تمام بازی ها با یک مهاجم بازی کرده است و مهاجم این تیم بازیکن سرشناسی است. .

* کار تست سخت برای رقابت با Mr. گل یورو 2020 و حریف طارمی

پاتریک شیک، ستاره تیم ملی چک، خط حمله بایرلورکوزن را در این فصل تجهیز کرده است و 20 هفته پس از روبرت لواندوفسکی، ستاره بایرن مونیخ، دومین گلزن برتر بوندسلیگا است.

آزمون برای قرار گرفتن در بالای خط حمله و موقعیت خود بسیار دشوار است و برای پاتریک چیک نیمکت نشینی بسیار سخت است. جالب اینجاست که در یورو 2020 شیک آقای گل این تورنمنت مهم اروپایی شد و گل زیبای او کاندیدای جایزه اسکاتلند برای تیم ملی اسکاتلند (بهترین گل سال فیفا) شد.اریک لاملا بازیکن تاتنهام برنده این جایزه شد.

* ورتز دومین گلزن برتر بوندسلیگا و قلب تپنده لورکوزن

با نگاهی به خط هافبک لورکوزن می توان نام های مطرحی را مشاهده کرد. فلوریان ویرز، هافبک جوان و کلیدی لورکوزن، نقش کلیدی در کسب مقام سوم بوندسلیگا در این فصل داشته است. این بازیکن 18 ساله و آینده دار در تمامی تیم های ملی تیم ملی آلمان بازی کرده و 3 بازی نیز برای تیم بزرگسالان آلمان انجام داده است.

Virts قلب تپنده لورکوزن است. این بازیکن 18 ساله پس از توماس مولر، ستاره بایرن مونیخ، دومین گلزن برتر بوندسلیگا در فصل 2022-2022 است.

از دیگر بازیکنان مطرح بایرلورکوزن می توان به کریم بالعربی و موسی دیابی اشاره کرد. تیم آلمان ستاره های سرشناس و آماده زیادی دارد و با نگاهی به ستاره های تیم ملی کشورمان، حضور در ترکیب اصلی کار سختی است و باید سخت تلاش کنیم تا در بین این ستاره ها قرار بگیریم و در بوندسلیگا با چالش بزرگی روبرو شویم. .

دیدگاهتان را بنویسید