تیم ملی هندبال می تواند به جام جهانی برسد/ به این بازیکنان جنگنده اعتماد صددرصدی داریم

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790290

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: معتقدم تیمم می تواند در مسابقات جهانی شرکت کند هرچند راه بسیار سختی در پیش داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال ; مانوئل مونتویا فرناندز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال ایران پس از قرعه کشی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و همگروهی ایران با میزبان عربستان، استرالیا و هند گفت: یادتان باشد هیچ حریفی در گروه ما آسان نیست، اما بازی با عربستان میزبان می تواند ادامه پیدا کند و سرنوشت ما را در این رویداد رقم بزند.

وی ادامه داد: اطلاعات دقیقی از استرالیا و هند ندارم اما این بدان معنا نیست که کار ساده ای مقابل این دو تیم داریم. هیچ کدام از دیدارهای ما در مسابقات قهرمانی آسیا آسان نیست و کار سختی برای رسیدن به موفقیت داریم. من به همه حریفان احترام می گذارم و این احترام باید به بازیکنانم هم منتقل شود تا در هیچ یک از مسابقات برنده تلقی نشوند و تاکید می کنم که مبارزه با هر تیمی برای من و بازیکنانم فرقی ندارد.

فرناندز با بیان اینکه آنالیز رقبای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: حضور در دیدارهای مقدماتی قطر راه خوبی برای شناخت نسبی است اما پیروزی مقابل عربستان در تورنمنت دوستانه نباید ما را فریب دهد. تک تک بازی های ما در مسابقات قهرمانی آسیا تعیین کننده است، اما معتقدم تیمم می تواند در جام جهانی حضور پیدا کند، هرچند راه بسیار سختی در پیش داریم.

وی گفت: پیش بینی سخت است و نمی توانم بگویم چند درصد شانس حضور در جام جهانی را داریم اما می توانم بگویم تیم من صددرصد مطمئن است زیرا بازیکنانم جنگنده هستند. آنها تا آخرین لحظات هر بازی می جنگند.

فرناندز در خصوص اعلام لیست دعوت شدگان به اردوی آماده سازی تصریح کرد: لیست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی پس از پایان چهارمین دوره لیگ برتر هندبال اعلام می شود. 22 بازیکن را به اردوی پیش رو دعوت می کنیم اما در نهایت 18 بازیکن به مسابقات تمرینی رومانی اعزام می شوند.

وی افزود: امیدوارم تا پایان مرحله چهارم لیگ هیچ بازیکنی مصدوم نشود و البته امیدوارم مصدومیت سجاد استکی نیز به زودی برطرف شود. بعد از مسابقات رومانی قصد داریم در مسابقات اسپانیا شرکت کنیم و در نهایت می توانم بگویم که ساختار اصلی تیمی که به مسابقات اسپانیا می رود به مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان می رود.

سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور تیم ملی بانوان ایران در جام جهانی اسپانیا اشاره کرد و گفت: حضور بانوان ایرانی در جام جهانی موفقیت بزرگی است و یک امتیاز بین تیم ملی بانوان ایران و اینکه با رومانی و نروژ مبارزه کردند و جان خود را از دست دادند. معمولاً بازیکنان تیمی که بازی را با اختلاف می‌بازند در طول مسابقه تلاش بیشتری نمی‌کنند و روحیه خود را از دست می‌دهند، اما بانوان ایرانی از همان دقیقه اول تا پایان مسابقه به تلاش خود ادامه می‌دهند و این ذهنیت می‌تواند الگویی برای تیم باشد. تیم ملی مردان .

وی ادامه داد: در چند روزی که رسانه‌ها را دنبال می‌کردم، چیزی که برایم قابل توجه بود روحیه سخت کوشی و تلاش بازیکنان ایرانی بود و پس از رقابت با یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی هندبال جهان، نروژ، یک بازیکن. فرناندز گفت: انتخاب بهترین بازیکن نشان دهنده این ذهنیت است و نشانه خوبی برای پیشرفت در سال های آینده است و امیدوارم موفقیت تیم ملی مردان در عربستان مکمل موفقیت بانوان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید