تیم ملی والیبال ساحلی ایران در سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842606

تیم ملی والیبال ساحلی ایران در سال 2022 برای سومین بار در مهمترین رویداد ساحلی جهان شرکت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت فدراسیون والیبال ; مسابقات قهرمانی جهان والیبال ساحلی هر دو سال یکبار در گروه های مردان و زنان زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار می شود و معتبرترین رویداد والیبال ساحلی در جهان است.

این مسابقات از سال 1997 آغاز شد و اولین دوره آن به میزبانی لس آنجلس در کالیفرنیای آمریکا برگزار شد و تاکنون 12 بار برگزار شده است. مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی 2021 به دلیل اپیدمی کرون به تعویق افتاد و سیزدهمین دوره این مسابقات به میزبانی ایتالیا در رم برگزار می شود. این مسابقات در استادیوم معروف فورو ایتالیاکو که قبلاً میزبان مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی جهان در سال 2011 بود، برگزار می شود.

والیبال ساحلی ایران سومین حضور متوالی خود را در جام جهانی امسال تجربه خواهد کرد. بچمن سالمی و آرش وکیلی بازیکنان ایرانی حاضر در این مسابقات هستند که برای دومین بار در جام جهانی حضور دارند. هدایت تیم ایران بر عهده حمید موحدی خواهد بود.

به گزارش تسنیم، 48 تیم در گروه اصلی جام جهانی قرار دارند و تیم ایران با امتیاز ورودی 590 در رده چهل و چهارم قرار دارد.

سالمی و وکیلی در آخرین دوره این مسابقات که در سال 2019 به میزبانی هامبورگ برگزار شد به مقام هفدهم رسیدند. ایران در سال 2017 نیز با تیم بخمن سالمی و رحمان رئوفی در این مسابقات شرکت کرد اما در مرحله گروهی حذف شد و در رده 30 قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید