ثبات اقتصادی نیازمند برنامه مدون و اعتماد به مردم است


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815301

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات اقتصادی نیازمند برنامه مدون و تکیه بر سنت های الهی و اعتماد به مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از فرزندان شهدای شاخص شنبه شب 21 اسفند با دکتر محمد باکر کلیباف دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار صمیمانه که در آستانه روز شهدا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تعدادی از فرزندان شهدا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات مختلف از جمله گلایه از وضعیت اقتصادی فعلی، نگرانی از مردم و خانواده ها توجه به محرومان و غیره.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: من ته دلم بر این باورم که تمام عنایتی که به فرزندانمان داریم باید برای فرزندان شهدا باشد. دوستان شهید ما؛ این رویه شهید سلیمانی است و او پایه گذار چنین جلساتی در یک دهه اخیر است.

کلیباف با اشاره به گلایه یکی از فرزندان شهدا از کم توجهی به برخی از خانواده های شهدای مدافع حرم و مشکلات پیش روی فرزندان این شهدا گفت: شهدای مدافع حرم هستند. واقعاً افسرده است جانبازان مدافع حرم فاطمیون شرایط خوبی نداشتند پس باید در عرصه های مختلف برای محرومیت زدایی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات مردم در عرصه های مختلف معیشتی، گفت: برای حل این مشکلات کار سختی در پیش داریم و حتی باید آبروی خود را برای حل آن ها بدهیم و از ظرفیت جهادی استفاده کنیم. کمپ ها و سازمان های خیریه.”

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از کثرت قوانین و لزوم لغو قوانین غیرضروری یکی از فرزندان شهدا انتقاد کرد و افزود: سریع کاهش دهید تا مردم در کنار هم به حقوق خود احقاق کنند.

کلیباف در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز دشمنان در دو حوزه علیه انقلاب و ناامید کردن مردم تلاش می کنند. اولاً در فضای مجازی به علم نظامی و تبلیغ می پردازند و متأسفانه برخی از جریانات سیاسی داخلی آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب خود می ریزند، لذا حضرت آقا در این زمینه می فرمایند جهاد تبیین یکی از مسائل مهمی است که لازم است مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جامعه انفال در دست 4 درصد است، افزود: همچنین باید اذعان کرد که کشور تحت بوروکراسی است که توسط همان افراد کلاهبردار کنترل می شود و آنها نمی کنند. آنها حتی به وطن خود می چسبند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان در بعد دیگری با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند و معیشت مردم را تحت فشار قرار می دادند، گفت: بی برنامگی ها و ناکارآمدی ها را در حوزه اقتصادی شاهد بوده ایم و باید با یک کار موثر بر این مشکلات فائق آییم. برنامه.”

کلیباف یادآور شد: ناکارآمدی در حوزه مسائل اقتصادی ریشه در کمبود امکانات و پول ندارد و نتیجه آن این است که مدیریت درستی نداریم و به صورت سیستمی با مشکلات برخورد نمی کنیم.

وی گفت: سیاست های کلان در موضوعات مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است. مجلس هم پاسخگو است و قانون اساسی قدرت دارد، اما وقتی می بینیم که مثلاً بودجه کشور از این سیاست ها و قوانین روشن تبعیت نمی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 6 برنامه عمرانی اجرا شده است اما سوال اینجاست که آیا هر کدام از این برنامه ها 30 درصد اجرا شده است؟ یک روز کشور ما 119 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و یک روز این رقم به 10 میلیارد دلار رسید که 6 سال اختلاف است، اما آیا در آن سال ها تورم کاهش پیدا کرد یا وضعیت معیشتی مردم تغییر کرد؟ این نشان می دهد که مشکل کشور در پول و امکانات نیست، بلکه در نحوه اداره آن است.

کلیباف افزود: کشور ما با برنامه مدون و رشد 3 تا 4 درصدی در شرایط تحریم می تواند اقتصاد متشکل و با ثباتی داشته باشد تا کشور با عزت و قدرت اداره شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته برای تحقق این امر باید به سنت های الهی تکیه کرد و به مردم اعتماد کرد و از بوروکراسی سیستماتیک و حکمرانی 4 درصدی عبور کرد.

دیدگاهتان را بنویسید