ثبت بیش از 48 هزار تماس با سامانه صمد قم/ برنامه ریزی برای شناسایی گلوگاه های فساد


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1912869

رئیس اداره مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استان قم:

رئیس دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم از ثبت بیش از 48 هزار تماس در سامانه صمد در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: بیشتر این موارد نامه های بعدی ریاست جمهوری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوذر عرفانی رئیس اداره مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی ناحیه قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اهمیت نقش بازرسی در ارتقای کیفیت خدمات به مردم گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید است. خدمت رسانی به مردم به عنوان ولی نعمتان شما در نظام جمهوری اسلامی است و ارتقای کیفیت ارائه این خدمت یکی از عوامل مهم نظارت، ارزیابی و بازرسی های دوره ای است که می تواند تداوم این خدمات را تضمین کند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مردم در تمامی امور نظام، گفت: مردم به لحاظ نظارتی نقش مهم و منحصر به فردی به عنوان چشم ناظران برای پیشگیری و کشف فساد دارند.

عرفانی با تاکید بر اینکه در بحث بازرسی و نظارت به دنبال دست دادن نیستیم، بلکه هدف اصلی جلوگیری از وقفه در روند ارائه خدمات است، گفت: نتایج بازرسی ها در ارزیابی مدیران لحاظ می شود، بنابراین ویژه به این بازرسی ها از عملکرد مثبت کارکنان دولت توجه می شود و می توان مشوق ها و مجازات هایی را در این زمینه پیش بینی کرد.
رئیس دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم، سامانه صمد استانداری قم را بهترین بستر برای ارتباط با مردم عنوان کرد و افزود: در 6 ماهه نخست سال 48 هزار و 520 تماس با این سامانه برقرار شده است. سامانه صمد که 5800 مورد آن ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه 52 هزار و 720 پرونده نیازمند پیگیری و مشاوره بوده است، خاطرنشان کرد: بیشتر این پرونده ها برای پیگیری نامه های ریاست جمهوری بوده است.

عرفانی با بیان اینکه در بازرسی های موقت و دوره ای، هدف اصلی کمک به دستگاه های انتظامی در ارائه خدمات بهتر است، افزود: به روسای دستگاه های اجرایی تاکید شد که یکی از وظایف آنها اطلاع رسانی و آموزش مسئولان انتظامی در خصوص تخلفات و تخلفات است. که وظیفه دارند مسؤولان خود را در جریان امور قانونی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه طی بازرسی ها به دنبال شناسایی گلوگاه های فساد هستیم، گفت: برنامه های مبارزه با فساد تدوین شده و اجرای این برنامه ها در حال رصد است. بنابراین هدف از این خلاصه، دستگیری مچ دست نیست، بلکه اجرای قانون برای جلوگیری از فساد است.

رئیس دفتر مدیریت اجرائی، بازرسی و امور حقوقی استان قم افزود: در صورت ثبت شکایت شهروندان از طریق سامانه 111 پیگیری می شود و در صورت عدم پاسخ قانع کننده از سوی مراجع، موضوع رسیدگی می شود. تحقیقات بیشتر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید