ثبت نام اشتغال بیش از 14 هزار نفر در سامانه رصد اشتغال


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893575

این موضوع در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان مطرح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 14 هزار و 500 نفر در سامانه نظارت بر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حامد آرامش دقایقی پیش در نشست خبری که به مناسبت هفته همکاری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی» نقش و جایگاه کارگران را در توسعه همه جانبه کشور نشان می دهند، گفتند: تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال 1401 حدود 28 هزار نفر است که بر اساس قانون تعیین شده است. وزارت کشور و نظام نظارت بر استخدام فرم تلفیقی و متمرکز رعایت و رصد می شود. تا امروز 14500 نفر منصوب شده اند. بیش از 50 درصد

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر استانی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این منطقه تنها استانی است که تمامی کارگروه های اشتغال ماهانه به ریاست استاندار در آن برگزار می شود.

در استان با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستیم

به گفته این مسئول؛ با توجه به شرایط خاص منطقه سیستان بسته اشتغال این منطقه به کمپ گدیر تشکیل شده و تاکنون هدف ما ایجاد اشتغال برای 30 هزار نفر در منطقه سیستان است که نتیجه آن مهاجرت برگشتی در این راستا است. ، تاکنون 10 هزار نفر مشغول به کار شده اند. در استان سیستان به ثبت رسیده است.


وی با بیان اینکه در استان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم، ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال ویژه در منطقه خشکسالی سیستان، تابلوی اشتغال در 13 بسته شناسایی و منتشر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه برخی نهادها به دلایل مختلف آمار اشتغال را در سامانه ثبت نمی کنند، گفت: تمامی نهادهای اجرایی صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و نهادهای حمایتی. هستند با بررسی 40 هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان که بر اساس آن 13 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و 40 هزار نفر خارج از سامانه هستند که بیشتر آنها پیمانکار پروژه های عمرانی هستند.

تعاونی های سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را کسب کردند

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده و عملکرد مطلوب تعاونی ها، سیستان و بلوچستان موفق شد در اجرای نهضت ملی مسکن مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از دستاوردهاست. دولت سیزدهم در این منطقه 5500 واحد مسکونی (3500 واحد در شمال و 2000 واحد در جنوب) با محوریت مسکن راه و شهرسازی اما با تعاونی های این اداره کل در دست ساخت است.

آرامش تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون حدود 16 هزار نفر در حوزه نهضت ملی مسکن ایجاد شده اند، علاوه بر این بسیاری از واحدهای تولیدی که به دلیل اجرای این طرح و خدمات بی عیب و نقص نظام جمهوری اسلامی ایران، کسب و کارشان تعطیل شده است.

وی گفت: تعهد مسکن استان 142 هزار و 200 واحد است که در این بازه زمانی تحویل داده می شود.

بکارگیری معتادان بهبودیافته در طرح نهضت مسکن ملی

این کارمند افزود: یکی دیگر از ماموریت های این اداره کل حسن روابط کار است. تعداد پرونده های مختومه در 5 ماهه سال گذشته حدود 697 پرونده بوده و امسال به 607 پرونده رسیده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش شکایات داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم کاهش میانگین طول پرونده در هیات تشخیص و هیات حل اختلاف از 63 روز به 22 روز در هیات تشخیص و 10 روز در هیات حل اختلاف است.

مدیرکل اداره کار استان در بخشی دیگر از سخنان خود از بکارگیری معتادان بهبودیافته در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بر اساس اعلام نیاز تعاونی های مسکن فعال طرح ملی کمربند مسکن در شهرستان زاهدان تعدادی از معتادان بهبودیافته معتاد متجاهر که دارای مهارت و شاغل هستند سال گذشته با کمک کارآفرینان و خیرین نیکوکار سیستان و بلوچستان 80 معتاد بهبودیافته در بخش های مختلف مشغول به کار شدند و امسال به طور جدی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید