ثبت نام بیش از 200 هزار نفر در طرح پرش مسکن خراسان رضوی / سالانه 100 هزار مسکن در استان ساخته می شود.


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804229

صفوی نژاد با بیان اینکه خراسان رضوی طبق اعداد و ارقام باید سالانه حدود 100 هزار مسکن بسازد، گفت: بیش از 200 هزار نفر در استان ثبت نام کرده اند که موظف هستیم در هر سطحی که هست زمینی برای ساخت این واحدها در اختیار بگذاریم. واجد شرایط.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: تامین مسکن بر اساس قانون اساسی از تعهدات دولت است که دولت برای تحقق آن در نظر گرفته است و قانون به صراحت می گوید که دولت باید حداقل یک واحد مسکونی برای هر شهروند ایرانی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های سرکوبگرانه، نوسانات قیمت ها و اهداف و اتفاقات پشت پرده ای که رخ داد، دولت را به سرمایه گذاری کلان در سال 99 سوق داد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در هدف چهار ساله خود، ساخت 4 میلیون مسکن و مسکن را در نظر گرفته است. برای مدتی محدود اقدامات خوب و امیدوارکننده ای در زمینه مسکن انجام داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی باید بر اساس تقسیم بندی و شاخص ها سالانه حدود 100 هزار واحد بسازد، تصریح کرد: ارائه و در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی برای تامین زمین مشکلات زیادی داریم چرا که بیشتر زمین ها در اختیار استان قدس رضوی و کمک های مردمی است، اذعان داشت: سطح استانی در مناطقی پیش بینی شده که 100 درصد در اختیار دولت است.

نژاد صفوی با تاکید بر اینکه تا امروز بیش از 200 هزار نفر در استان خراسان رضوی ثبت نام کرده اند و کسانی که نیاز به ثبت نام دارند باید شرایط اولیه را داشته باشند، گفت: سامانه جوانان مجرد بالای 23 سال از 11 دی ماه تا 20 ثبت نام باز است. در بهمن ماه می باشد و این افراد باید در زمان تحویل واحد مسکونی سند ازدواج خود را تحویل دهند در غیر این صورت منزل به افراد دیگر تحویل داده می شود و وجه برگردانده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ساخت مسکن در اراضی دولتی است و در گام بعدی با بخش خصوصی وارد مذاکره می شویم تا در صورت تمایل بتوانند به تنهایی اقدام به ساخت و ساز کنند. وی تصریح کرد: امیدواریم با تحقیقات انجام شده در یکی دو ماه اخیر به توافق برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون 964 نفر در شهرستان هلیل آباد ثبت نام کرده اند که از این تعداد 362 نفر شرایط اولیه را تایید کرده اند، تاکید کرد: 534 نفر در شهرستان کندر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 141 نفر ثبت نام کرده اند. ثبت شده. واجد شرایط

وی با تاکید بر اینکه 12 شهر باقی مانده است که با مالکان یا الحاق به منطقه موافقت می کنیم، گفت: به عنوان نماینده دولت موظف هستیم در هر سطح یا در صورت ثبت و احراز مازاد زمین، زمین تهیه کنیم.

نژاد صفوی همچنین گفت: یکی از حمایت های قابل تقدیر دولت، بخش تولیدی سهام مسکن است که توسط وزارت راه فعال می شود و در این صندوق برای اقشار آسیب پذیر و دهک های اول تا سوم، بخشی است. از سودی که باید بپردازند محل صندوق پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن ملی در برخی از شهرها مانند سبزوار و نیشابور آغاز شده است و تکمیل این بلوک ها منوط به پروژه است، افزود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از مردم شهرستان هلیل آباد در تامین شرایط اولیه از جمله سکونت در شهر با مشکل مواجه بودند، با وجود اینکه محلی بودند، پاسخی به این وزارتخانه ندادند تا چاره اندیشی شود. سکونت، تایید کار در موسسات اداری و نیروهای مسلح و غیره. و از افرادی که مستقل از تهران هستند می خواهیم از طریق شورای مسکن کشور مجوز ویژه ای در این زمینه بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال مردم نگران نباشند که دولت تلاش می کند به کسانی که مسکن ندارند پناه دهد و امیدواریم در کوتاه مدت این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید