ثبت نام نهایی سفر عتبات نوروزی از امروز آغاز می شود


زمان: 09:01h
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813891

ثبت نام نهایی زیارتگاه های نوروزی از امروز آغاز می شود و با برنامه ریزی سازمان حج و عبادت، هزینه یک هفته این سفر 9 میلیون و 200 تا 11 میلیون و 200 هزار تن برآورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثبت نام نهایی سفر نوروزی به عتبات از ساعت 10 صبح امروز 17 اسفندماه از سوی سازمان حج و عبادت آغاز می شود و 13 هزار نفر از پذیرفته شدگان این سفر معنوی می توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و عبادت ثبت نام خود را تایید کنند. .

با توجه به نامشخص بودن وضعیت سفرهای زمینی به عتبات، تنها اعزام هوایی در نظر گرفته شده است و متقاضیان این سفرها می توانند با پرداخت عوارض و انتخاب کاروان، سفر خود را نهایی کنند.

سفر به عتبات نوروز در بسته عبادی 7 و 12 روزه پیش بینی شده است که اکثر زائران در بسته سفر یک هفته ای در ایام نوروز به عتبات مشرف شوند و هزینه این سفر معنوی برگشت هوایی بین 9 میلیون و 200 تا 11 میلیون و 200 هزار تومان است. تن و سفر هوایی و بازگشت زمینی هشت میلیون و 300 تا 9 میلیون تن برآورد می شود که دلیل اصلی افزایش هزینه ها، گرانی بلیط هواپیما به عتبات است.


جدول زمانبندی نهایی شدن ثبت آثار نوروزی

زائران پذیرفته شده برای سفر نوروزی عتبات در هشت گروه در اولویت قرار دارند که برای عدم تداخل در ثبت نام نهایی، هر گروه باید در بازه زمانی معین به صفحه شخصی خود در سایت عتبات مراجعه کند. بنابراین اولویت های اول و دوم ساعت 10، اولویت های سوم و چهارم ساعت 12 و اولویت های پنجم و ششم ساعت 14 روز سه شنبه 15 اسفندماه باید ثبت نام خود را نهایی کنند. همچنین اولویت های هفتم و هشتم به عنوان زائران ذخیره می باشد که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان ها می توانند از ساعت 10:30 صبح روز شنبه 21 اسفندماه ثبت نام کنند.

زائران برای سفر نوروزی از 24 اسفند تا 7 فروردین ماه به عتبات اعزام می شوند و پیش بینی می شود در این مدت بیش از 13 هزار زائر به عتبات مشرف شوند. البته بیش از 41 هزار نفر برای زیارت نوروزی 1401 پیش ثبت نام کرده اند که از این تعداد 26 هزار نفر برای سفر هوایی و 15 هزار نفر برای سفر زمینی اقدام کرده اند. در حال حاضر ظرفیت 13 هزار نفر را دارد که به گفته رئیس سازمان حج و عترت با توافق سازمان هواپیمایی کشوری این تعداد افزایش خواهد یافت.


ارائه خدمات بانکی به زائران نوروزی

همچنین به منظور کاهش بار مالی سفر عتبات برای زائران نوروزی، سازمان حج و زیارت تسهیلات بانکی در اختیار زائران قرار می دهد. بر این اساس پذیرفته شدگان پس از ثبت نام نهایی می توانند از وام کم بهره پنج میلیون تنی یکی از بانک های ملت، ملی و شهر بهره مند شوند.

سفر به عتبات در ایام نوروز از هشت فرودگاه تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان، یزد، شیراز و ساری انجام می شود. پذیرفته شدگان سفر نورزی عتبات می توانند برای ثبت نام مشخص از اینجا ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید