ثبت نام یارانه جدید به زودی آغاز می شود

ثبت نام یارانه جدید به زودی آغاز می شود

روز جدید سخنگوی دولت هدف اصلی اصلاحات اقتصادی را توسعه عدالت در پرداخت یارانه های دولتی دانست و گفت: دهک دهم جامعه تقریباً 28 برابر دهک پایین جامعه از یارانه بهره مند می شوند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گوی تلفنی با رادیو گفتگو گفت: بر اساس قانون، دولت موظف شد به تدریج دهک های پردرآمد را از دریافت یارانه حذف کند. پردرآمدترین جمعیت کشور، یعنی 10 درصد پردرآمدترین افراد، از دریافت یارانه محروم شدند، زیرا یارانه به اقشار متوسط ​​و پایین تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اعتراض برخی از شهروندان نسبت به حذف آنها توسط یارانه بگیران و درخواست بررسی آنها، گفت: در بانک های اطلاعاتی وزارت رفاه اجتماعی ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد یا حساب شخصی توسط شخص دیگری مدیریت شود. که در این صورت باید شفافیت وجود داشته باشد و البته تعدیل نیز صورت خواهد گرفت.

تمرکز رئیس جمهور بر مقابله با اعتراضات مردمی در مورد یارانه ها

سخنگوی دولت از دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به اعتراضات غیر یارانه ای ها خبر داد و گفت: نگاه کنید.

وی با بیان اینکه 90 درصد جمعیت کشور مشمول یارانه هستند، گفت: تنها 10 درصد ساختمان باید حذف شود. البته برخی از افراد از سال 1393 به دلیل فعال نبودن سامانه ثبت نام برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اند، در آن سال ها نتوانسته اند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند و به همین دلیل مشخص نیست که آیا این افراد مشمول دریافت یارانه هستند یا خیر.

بهادری جهرمی با اعلام اینکه “یارانه در ماه اول به حساب افراد واریز می شود”، گفت: البته امکان برداشت وجود ندارد تا رسیدگی شود.

سخنگوی دولت سیزدهم هدف اصلی اصلاحات اقتصادی را توسعه انصاف در پرداخت یارانه های دولتی دانست و افزود: پیش از این هر فردی که وضعیت مالی بهتری داشت می توانست یارانه بیشتری دریافت کند. دهک دهم جمعیت تقریبا 28 برابر دهک فقیر جامعه یارانه دریافت می کند.

او مثالی زد: کسی که در هفته چهار وعده مرغ می خورد، چهار برابر افراد دیگر درآمد دارد. در حالی که این بار باید برای دریافت یارانه بیشتر به فردی با توان مالی کمتر مراجعه کنیم.

وی گفت: برای حذف دهک دهم باید داده های اطلاعاتی مختلف را مبنای سنجش میزان و توان مالی یک خانواده قرار دهیم. «این خانواده ها با هم زندگی می کنند و بنابراین مبنای ارزیابی است، آیا کل خانواده از خانواده هایی با اختیارات کمتر حمایت می شود؟

با پرداخت همین یارانه ها، ضعف دهک ها برطرف می شود

وی افزود: هرکس درخواست بازنگری دهک داشته باشد به درخواست ها ثبت و رسیدگی می شود. البته دهک ها می توانند در طول زمان تغییر کنند و باز هم می توان آنها را اصلاح کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به احتمال ضعف های کوچک در دهک ها گفت: از دهک های اول تا سوم 400 هزار تن و از دهک های چهارم تا نهم به ازای هر نفر 300 هزار تن یارانه دریافت می کنند. . . پس فرقی نمی کند دهک چهارم باشید یا نهم چون به هر حال به همین میزان یارانه می گیرید. بنابراین در صورت وجود ضعف در دهک ها با همین پرداخت برطرف می شود و فقط دهک دهم مطرح می شود.

وی در پاسخ به شکایت گران فروشی به بهانه حذف یارانه ها گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است. با اجرای لغو یارانه چهار قلم، افزایش تدریجی قیمت ها اعلام شد. در آن زمان به دلیل اینکه مردم می خواستند اجناس را به قیمت قدیم بخرند، به صف خرید برخوردیم. این افزایش تقاضا برای مصرف در حالی است که حتی این خانواده ها ممکن است نیازی به روغن و مرغ نداشته باشند.

بهادری جهرمی افزود: گروه های تولیدی درخواست کرده اند یارانه روغن یا مرغ محاسبه و به یارانه مردم پرداخت شود و همه فروش ها با قیمت جدید انجام شود تا مشکلی بین خریدار و فروشنده ایجاد نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام جدید یارانه ها گفت: متاسفانه از سال 1393 تاکنون ثبت نام جدیدی انجام نشده است و این عقب ماندگی در آن سال ها باید جبران شود. اطلاعات به زودی از طریق پیامک و اتصال سیستم مربوطه ارائه خواهد شد. مردم نباید نگران این موضوع باشند، زیرا دولت می داند چه کسانی یارانه دریافت کرده اند و چه کسانی یارانه دریافت نکرده اند. در این مرحله مردم در حال ثبت اعتراض خود هستند و در مرحله بعدی پرونده های اعتراضی به طور مفصل بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید