ثبت نام یارانه های بازمانده / جزئیات اعلام شد

ثبت نام یارانه های بازمانده / جزئیات اعلام شد

روز جدید سازمان یارانه ثبت نام الکترونیکی متقاضیان کمک هزینه اعم از افراد جدید و باقیمانده را آغاز کرده است.

بر اساس تبصره 14 قانون بودجه 1401 سازمان هدفمندی یارانه ها موظف است از متقاضیان دریافت یارانه اعم از افراد جدید و باقیمانده ثبت نام کند. قبلا گفته شده بود که از خرداد آغاز می شود.

ثبت مانده یارانه ها سال هاست که دولت در قانون بودجه الزامی کرده اما اجرایی نمی شود.

چگونه ثبت نام کنیم؟

اما برای ثبت نام سرپرستان خانوارهایی که قبلا یارانه دریافت کرده اند و یا متقاضی جدید یارانه هستند ابتدا کد دستوری #کد ملی *43857*4* را شماره گیری کرده تا آخرین وضعیت ثبت نام خود را دریافت کنند و سپس به آدرس آدرس آنلاین my.gov.ir برای درخواست کمک هزینه خانواده. متقاضیان نباید شخصاً به هیچ سازمانی مراجعه کنند.

زمان ثبت نام کمک هزینه های جدید و متقاضیان باقیمانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 27 و 28 اردیبهشت 1401 برای اعداد زوج و همچنین پنجشنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت 1401 برای اعداد فرد از این طریق پورتال است.

این داوطلبان در صورتی که بنا به دلایلی در روزهای مشخص شده ثبت نام نکنند می توانند در روزهای شنبه 30 اردیبهشت و یکشنبه 10 خرداد 1401 برای ثبت نام خانواده خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است پس از این تاریخ ثبت نام متوقف نخواهد شد و برای افرادی که موفق به ثبت نام در موعد مقرر نشده اند تاریخ جدیدی اعلام خواهد شد.

برای ثبت نام باید شماره همراه همراه با نام سرپرست خانوار، کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مرتبط با سرپرست خانوار را داشته باشید.

ظاهرا پس از ثبت نام، تمامی اطلاعات سرپرستان برای تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.

معترضان به رفع طبقه بندی یا تعلیق اعلام شده یارانه ها در اردیبهشت 1401 همچنان باید نسبت به ثبت نام و پیگیری اعتراض خود از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

همچنین مشمولان یارانه اردیبهشت 1401 طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازی به ثبت نام مجدد و مراجعه به درگاه های اعلام شده ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید