ثبت نام 29 هزار نفر در سامانه مسکن خانواده های دارای 3 فرزند


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839251

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام 29 هزار و 650 نفر در سامانه اعطای مسکن یا زمین به خانواده های دارای 3 فرزند و بیشتر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پروانه اصلانی در برنامه زنده تلویزیونی ویژه خبر در خصوص تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای ماده 4 قانون جوانان مبنی بر اعطای زمین یا مسکن به خانواده های بالای 3 فرزند گفت: بر اساس این قانون، وزارت راه و شهرسازی موظف است 200 مترمربع زمین به خانواده هایی که فرزند سوم آنها از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون (24 آبان 1400) متولد شده است، اختصاص دهد.

وی افزود: بر اساس این قانون باید به خانواده های بالای سه فرزند ساکن شهرهای بالای 500 هزار نفر یک واحد حمایتی اختصاص یابد. علاوه بر این، نرخ باروری در شهری که فرزند یا پدر در آن متولد شده است باید کمتر از 2.5 باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگی های این قانون این است که اگر خانواده ای از مسکن عمومی استفاده کرده باشد، در صورت داشتن فرزند سوم می تواند از یارانه استفاده کند. دوباره مسکن.”

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده ای در کلانشهر زندگی می کند، می تواند در شهرهای دیگر از جمله نزدیک ترین شهر محل سکونت یا تولد والدینش زمین دریافت کند. علاوه بر این، ما در شهرهای بزرگ زمین کافی نداریم.

اصلانی خاطرنشان کرد: مانند همه برنامه های نگهداری مسکن، ساکنان کلان شهرها معمولاً در شهرهای جدید مجاور کلان شهرها یا شهرهای نزدیک به کلان شهرها مسکن حمایتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراحل ثبت نام خانوارهای تحت این قانون آغاز شده و می توانند در سامانه حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir/ ثبت نام کنند. ثبت نام خانوارهای واجد شرایط را آغاز کرده ایم و تاکنون ۲۹ هزار و ۶۵۰ سرپرست خانوار ثبت نام کرده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این قانون باید آیین نامه آن به تصویب هیأت وزیران برسد. یک ماه پیش نیز وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی را در خصوص تقسیم مسکن یا زمین به خانواده های بالای سه فرزند به هیئت دولت ارائه کرد که هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده است.

وی گفت: بیشترین فراوانی در بین ثبت نام کنندگان به استان تهران اختصاص دارد. همچنین 81 خانواده بالای 7 فرزند داریم که اکثرا ساکن سیستان و بلوچستان هستند.

اصلانی درباره توزیع 70 درصد خانه های سازمانی به دستگاه های کارکنانی که بیش از 3 فرزند دارند، گفت: این دستورالعمل مختص وزارت راه و شهرسازی نیست و همه دستگاه هایی که خانه سازمانی دارند باید به آن عمل کنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید