ثبت نام 35 هزار نفر از چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821789

فرشید ریاحی گفت: 35 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که تاکنون 85 درصد آنها تحت نظارت و ارزیابی قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید ریاحی، مدیرعامل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به اینکه در حال کاهش خطر بلایای طبیعی هستیم، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 188 روستای در معرض خطر وجود دارد که از این تعداد 85 روستا در سال های گذشته جابه جا شده و 56 روستا نیز با اقداماتی جابه جا شده اند.

وی افزود: از 47 روستا، 18 روستا نیاز به جابجایی دارند و 29 روستا در محل فعلی باقی می مانند که با اقدامات مهندسی و اجرایی، خطرات کاهش می یابد.
ریاحی در خصوص اجرای طرح مسکن محرومان تصریح کرد: مسکن محرومان برای ساخت 3440 واحد در سال های 98 تا 99 برای آن دسته از افراد در شرایط نامناسب تسهیلات اعطا شد که 148 میلیارد تسهیلات و 91 میلیارد کمک بلاعوض پرداخت کردند.
وی اذعان داشت: 35 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کرده اند که تاکنون 85 درصد مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد 5 هزار و 770 نفر واجد شرایط دریافت وجه هستند.
ریاحی خاطرنشان کرد: زمین به تمامی شهرستان ها تحویل داده شده که بحث توسعه زمین را به دو صورت دنبال می کند. در بعضی جاها امکان ساخت انبوه وجود دارد. بنیاد کمک می کند.
وی افزود: یکی دیگر از راه های ساخت خانه ملی این است که افراد تیم ساخت و ساز تشکیل دهند و شماره ثبت به 3 نفر که باید مجوز بگیرند و سپس آنها را می بریم تا تسهیلات بگیرند و قرارداد ببندند، ارائه می کنیم. قرارداد با یک بانک
ریاحی یادآور شد: تسهیلاتی که به متقاضیان ساخت مسکن ملی در شهرکرد اعطا می شود 350 میلیون با سود 18 درصد است که پس از سه سال نفس کشیدن باید 17 سال آن را به صورت اقساط پرداخت کنند. این میزان تسهیلات در سایر شهرها است. 300 میلیون تومان است و در روستاها در صورت استفاده از تسهیلات ملی 250 میلیون تومان و در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات روستایی 200 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
وی اذعان داشت: سهمیه استان چهارمحال و بختیاری در طرح ترافیک کشور برای 4 سال آینده در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت 30 هزار واحدی است که در چهار سال ساخته می شود، این سهمیه شناور و قابل افزایش است.
ریاحی تصریح کرد: بنیاد علاوه بر شهرهای زیر 100 هزار نفر، یک هزار و 224 واحد در حال ساخت سهمیه دارد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید