ثبت 6 هزار و 849 کمک در آذربایجان غربی


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901258

مدیر کل کمک ها و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد؛

زباناخت از ثبت 6849 وقف در این استان خبر داد و گفت: باید برای جلب نظر واقفان برای ورود به عرصه نیازهای روزمره جامعه تلاش شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر گابانخت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین تعداد کمک های خیرین در استان برای استفاده از مساجد است. که در بخش اهدایی 5 هزار و 196 سود ثبت شده است.

وی افزود: در حوزه کمک های خیریه نیز هزار و 653 کمک ثبت شده داریم.

مدیرکل کمک های خیرین و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به ثبت نام 43 هزار و 538 متسابق در استان گفت: از این تعداد 36 هزار و 868 متسابق توسط ادارات، 4 هزار و 448 متسابق غیر دارای و 2 هزار نفر ثبت نام شده اند. 114 رقیب نیز در قالب مدیران مشترک حضور دارند.

وی درباره درآمد صدقات آذربایجان غربی در سال جاری گفت: در 6 ماهه امسال 27 میلیارد و 246 میلیون تومان از محل وقف استان حاصل شد که رکورد 24 میلیارد و 173 میلیون در سال 1400 شکسته شد.

حجت الاسلام زنبانخت با بیان اینکه کمک ها و فعالیت های خیریه در آذربایجان غربی بالاترین رتبه برای تثبیت مالکیت نذورات در کشور است، گفت: در این زمینه 26 هزار نذور با ردیابی نذورات و همکاری خیرین گواهی شده است. نهادهای مربوطه و 9000 کمک در حال انجام است. سند را دریافت کنید. البته این کمک ها تحت مدیریت اهدا هستند و تنها پروسه دریافت سند مالکیت برای آنهاست.

وی اجرای نذورات را یکی از مهمترین اقدامات در امر خیرات دانست و خاطرنشان کرد: عمده نذورات در استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) بوده و در این راستا توزیع 108 هزار کوپن غذا یکی از اقدامات انجام شده است. برای تحقق نیات اهداکنندگان بسیار مهم است. از این میزان غذا بیش از 42 هزار مورد مربوط به دهه اول محرم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزاری مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی و استانی را از ماموریت های این نهاد در حوزه قرآنی دانست و اظهار داشت: در مرحله شهرستانی. از مسابقات قرآن کریم امسال 500 شرکت کننده داشتیم و همچنین در مرحله منطقه ای 200 نفر شرکت کردند که برگزیدگان مرحله منطقه ای به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی دهه خیر، خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته 400 بسته معیشتی در شهرستان های ارومیه و خوی توزیع شد که در 6 ماهه دوم در سراسر استان توزیع می شود و مجموع تمامی بسته ها حدود 1600 بسته و 500 میلیون تومان قیمت دارند.

تاباناخت از توزیع بیش از 574 بسته آموزشی بین دانش آموزان بی بضاعت در سراسر استان با مساعدت آموزش و پرورش و کمیته امداد خبر داد و از محتویات این بسته ها گفت: این بسته های آموزشی شامل کیف، 7 دفتر، مداد رنگی است. هر بسته اتوماتیک با هزینه تقریبی 350 هزار تومان تهیه شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت به روز شدن موضوع انفاق بر اساس نیازهای جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: وقف باید متناسب با نیازهایی از جمله بهداشت، آموزش، قرآن، کمک به دانش آموزان مستضعف و محروم باشد. کمک به مساجد و سایر مسائل وارد این عرصه شوید و تیم های مشاوره و دفاتر خیرین در شهرستان ها آماده همکاری و جهت دهی به کمک ها هستند تا مشکلات روزمره جامعه با کمک های مردمی حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید