ثروتمندترین مرد روسیه به پوتین هشدار داد

ثروتمندترین مرد روسیه به پوتین هشدار داد

روز جدید ثروتمندترین تاجر روسی هشدار داد که پوتین نباید دارایی های شرکت های غربی را تصاحب کند، زیرا چنین سیاستی روسیه را تا انقلاب بلشویکی عقب نگه می دارد.

ثروتمندترین تاجر روسیه به کرملین درباره مصادره دارایی‌های شرکت‌هایی که پس از حمله به اوکراین این کشور را ترک کرده‌اند هشدار داد و گفت که چنین اقدامی این کشور را برای بیش از صد سال به تعویق می‌اندازد.

ولادیمیر پوتین، رئیس شرکت فلزات نیکل نوریلسک و بزرگترین سهامدار آن، گفت که اگر روسیه درهای خود را به روی شرکت ها و سرمایه گذاران غربی ببندد، خطر بازگشت به روزهای پرتلاطم انقلاب 1917 را در پی خواهد داشت. هوشیار در مصادره دارایی ها.

او در بیانیه ای در کانال تلگرامی نیکل نوریلسک نوشت: «اول، چنین تصمیمی ما را به صد سال پیش، یعنی سال 1917 می برد و عواقب چنین اقدامی که منجر به بی اعتمادی سرمایه گذاران جهانی به روسیه می شود. ما برای چندین دهه آزمایش خواهیم کرد. ثانیاً، می توانم بگویم تصمیم بسیاری از شرکت ها برای تعطیلی در روسیه تا حدودی ماهیتی احساسی دارد و ممکن است در نتیجه فشار بی سابقه افکار عمومی خارج از کشور گرفته شده باشد. پس به احتمال زیاد باز خواهند گشت. «من شخصاً معتقدم که چنین فرصتی باید برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش بلومبرگ، پوتین ثروتمندترین میلیاردر روسیه است و علیرغم از دست دادن حدود یک چهارم از ثروت خود در سال جاری به دلیل سقوط سهام نوریلسک نیکل، او هنوز بیش از 22 میلیارد دلار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید