جاده های اشتباه؛ مشکلات اصلی روستاهای فقیر/ بی توجهی مسئولان دولتی به مطالبات روستاییان است


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855462

مشکلات روستاهای مواصلاتی سامی آباد به تربت جام مد نظر است.

راه های نامناسب روستاهای سمی آباد به تربت جام به طول 28 کیلومتر کاستی های فراوانی دارد که هم اکنون با توجه به نوسازی آن برای استفاده طولانی مدت، کارکنان دولت باید توجه ویژه ای به مطالبات مردم روستا داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محور مواصلاتی روستای سامی آباد به تربت جام به طول 28 کیلومتر دارای کاستی های فراوانی است که از آن جمله می توان به وجود بی نظمی های غیر استاندارد، خط کشی نور، عرض کم و روستایی اشاره کرد. اکنون که برای استفاده در مسافت های طولانی مدرن شده است، شاهد تصادفات جاده ای زیادی در این محور هستیم. در قسمت پایین جام دو روستای زم و گل بانو وجود دارد و با کشور همسایه افغانستان هم مرز است و در شرق تربت جام 250 روستا وجود دارد. به دلیل نبود جاده های نامناسب هر ساله شاهد تصادفات فوتی در این محور مواصلاتی هستیم.


3cc0adc7 8d36 4d3d 92b0 3af7b76aef7b خبر خاکستری

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام در گفتگو با صبح توس; وی گفت: بخش محروم و مرزی پایین جم با جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر و مرکز شهرستان سامی آباد که در سال 1376 از سوی شورای دولت به عنوان شهرستان معرفی شد در 28 کیلومتری شهرستان است. مرکز است. تربت جام; حدود چهار سال از تبدیل روستای سامی آباد به شهر می گذرد و در سفر فرماندار سابق به پایین جم، بحث تعریض و رنگ آمیزی این جاده در دستور کار قرار گرفت اما هیچ اقدامی صورت نگرفت. تا کنون گرفته شده است.

وی افزود: در مسیر 28 کیلومتری تربت جام به سامی آباد و روستاهای انتهای جم به دلیل عرض کم جاده هر ساله شاهد تصادفات مرگبار زیادی هستیم. اکثر آنها غیر استاندارد هستند که نیاز به بازسازی و استانداردسازی و تعریض یک متری جاده از دو طرف دارد تا موتورسیکلت ها به راحتی تردد کنند و مشکلات و تصادفات جاده ها را کاهش دهند.

فرماندار تربت جام در پایان گفت: این در حالی است که قسمت پایین جام تربت جام قطب تولید ترنجبین در کشور است که یکی از محصولات صادراتی کشور است؛ از این رو بخش زیرین جام تربت جام قطب تولید تربت جام است. اولویت اول استانداری تعریض جاده تربت جام به سامی آباد است. محور تربت جام به سامی آباد باریک و روستایی است و باید تعریض و از جاده روستایی خارج شود که به تربت انجام شد.


07556c93 fe48 46e7 a214 db09654de8d0 خبر خاکستری

رئیس شورای اسلامی شهر سامی آباد در گفتگو با صبح توس; وی گفت: 28 کیلومتر جاده باریک تربت به شهر سمی آباد مرکز بخش، 25 دست انداز تقریبا غیراستاندارد و تخریب چهار دست انداز توسط مردم، محو شدن خط کشی ها و نبود علائم هشدار دهنده از جمله مشکلات ترافیکی است.

وی تصریح کرد: برای بازسازی محور مواصلاتی سمی آباد – تربت جام و روستاهای همجوار در مرکز قسمت پایین جام، با اقدامات بعدی از محل وام های داخلی شهرستان، بودجه ای برای توسعه و رفع مشکلات پیش بینی شده است. مشکلات محور سمی آباد – تربت – جام جم ته لیوان را از جاده های روستایی به شهری بچرخانید.

رئیس شورای اسلامی شهر سامی آباد گفت: روستای سامی آباد در حدود چهار سال است که به شهر تبدیل شده است و در بازدید فرماندار سابق از ته جم بحث تعریض مسیر مرگ و نقاشی مطرح شد. در دستور کار. انجام نشده است.

وی در پایان گفت: کارکنان دولت از مطالبات روستاییان و مشکلات اصلی در انتهای جام تربت جام از جمله امتداد محور تربت جام تا شهر سامی آباد، رفع مشکلات بهداشتی غافل نشوند. ، قطعی مکرر برق و تلفات مردم ته جام از مسئولین شهرستان و بخشداری می خواهیم نسبت به رفع آنها اقدام کنند و نسبت به مطالبات مردم مظلوم روستاها بی تفاوت نباشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید