جاده های پرتردد نهاوند نیازمند اعتبارات ملی است


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914946

محورهای مواصلاتی نهاوند برای بهسازی و ساماندهی و پیگیری توزیع این اعتبارات نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; یکی از اولویت های توسعه هر منطقه، وجود زیرساخت های کافی از جمله محورهای مواصلاتی کافی و ایمن است که نقش عمده ای در پیشرفت و توسعه دارند..

راه های نهاوند که روزانه شاهد تردد هزاران وسیله نقلیه سبک و سنگین است با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در محور ترافیکی چند استان نیازمند ساماندهی، تعریض و بهسازی است..

محور شهرستان نهاوند به فیروزان و سپس استان کرمانشاه یکی از آن محورهایی است که چهار باند آن سال ها آرزو و جستجوی مردم بوده است..

همه ساله تعدادی از همشهریان و هموطنان عزیزمان در این محور دچار حادثه شده و جان خود را از دست می دهند و یا با قطع و جراحت دست و پا می میرند..

با توجه به اینکه این محور در مسیر عتبات عالیات در کشور عراق قرار دارد، در ایام مختلف سال به ویژه در ایام اربعین شاهد ترافیک سنگین زیادی در این محور هستیم..

این محور خطرناک برای ساماندهی و رفع چهارخطه نیاز به اعتبار دارد و مردم از مسئولان می خواهند یک بار برای همیشه مشکلات این محور را حل کنند..

چند روزی از آغاز فاز دیگری از بهسازی این مسیر می گذرد که امیدواریم مانند سال های گذشته این مسیر تنها نمانیم..

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس درباره این محور گفت: یکی از اصلی ترین اقداماتی که پس از چندین ماه پیگیری انجام شد و به نتیجه رسید، تصویب ماده 56 برای محورهای مواصلاتی نهاوند بود. ..

شهبازی گفت: محور نهاوند به کرمانشاه توسط بانک سپه از طریق ماده 56 و محور نهاوند به بروجرد و ملایر از طریق بانک توسعه تعاون تامین می شود..

وی افزود: متعاقبا مقرر شد 120 میلیارد تومان برای این پروژه ها در اختیار قرار گیرد و سازمان برنامه و بودجه نیز تضمین کرده است که بانک سپه این مبلغ را برای تکمیل پروژه آزاد کند..

شهبازی افزود: 65 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و در سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافت..

نماینده نهاوند در مجلس گفت: همچنین روکش آسفالت چند محور دیگر نهاوند یا تکمیل شده و یا در حال تکمیل است که امیدواریم از مشکلات شهروندان در این بخش کاسته شود..

علیرضا سیاوشی رئیس اداره راه نهاوند گفت: 7 پروژه راهسازی در نهاوند در حال اجراست و 5 پروژه نیز تا پایان سال به اتمام می رسد..

وی گفت: آسفالت در چند محور شهر در حال انجام است و پیمانکار در دو قطعه در محور فیروزان کار می کند..

سیاووشی افزود: با اقدامات انجام شده طبق آمار 35 درصد کاهش تصادفات در محورهای نهاوند داشته ایم..

وی ابراز امیدواری کرد با آزادسازی به موقع اعتبارات، کار ساماندهی این محور به خوبی انجام شود.

509 کیلومتر راه استحفاظی در شهرستان نهاوند وجود دارد.

به گزارش عصر همدان، بر اساس وعده مسئولان، ساماندهی این پروژه پس از سال ها در سال 1403 به اتمام می رسد و از مشکلات مردم این بخش کاسته می شود..

امید است با پیگیری نمایندگان و مسئولان استانی و محلی، اعتبار لازم این پروژه ها تامین و کار تسریع شود..

ساماندهی محور نهاوند و محور 4 بانده نهاوند به کرمانشاه نقش بسزایی در توسعه کلی شهر دارد و زمینه صادرات بسیاری از محصولات نهاوند به کشورهای همسایه را فراهم می کند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید