جاده کوهپایه با دستور رئیس جمهور در انتظار اعطای اعتبار است


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884889

منطقه کهپایه یکی از قطب های گردشگری استان کرمان است که در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است. متأسفانه به دلیل رها شدن نسبی پروژه عمرانی از سال 1397 تاکنون هر هفته شاهد تصادفات و تلفات بیشماری بوده که عمدتاً به دلیل نبود علائم هشدار دهنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در استان کرمان روستایی به نام کوهپایه وجود دارد که به تعبیری در مجاورت کرمان است و گمان می رود یکی از ییلاقات وی باشد و راهی که از کرمان به این دهستان منتهی می شود جاده ای بسیار باریک و پر پیچ و خم است. ، و در بسیاری از نقاط راه وجود دارد. شیب ها بسیار تند است و جاده را خطرناک تر می کند، اما مهم تر از همه مسافرانی است که در این مسیر تردد می کنند که باعث تصادفات زیادی می شود.


برای رفع این مشکل، پروژه تقسیم و تسطیح این جاده با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار وقت، سال ها پیش برنامه ریزی شده اما به اتمام نرسیده است، با بودجه ای که مسئولان استانی برای بازسازی در نظر گرفته اند، کار انجام می شود. کمی پیشرفت کرده است، اما نیمه تمام مانده است

رها کردن پروژه ای که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


علی حاجی زاده رئیس اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در بازدید از روند ساخت بزرگراه کرمان – کوهپایه در سال 1397 گفت: این محور به طول 25 کیلومتر است که 10 کیلومتر آن به دو خطه شده است. ، و 3 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد تبدیل به بزرگراه می شود.

وی با بیان اینکه ساخت دو باند 12 کیلومتر باقیمانده این محور در سال آینده آغاز می شود، گفت: تاکنون 150 میلیارد ریال برای ساخت بزرگراه کرمان – کوهپایه هزینه شده و برای تکمیل 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. این پروژه.

منطقه کهپایه یکی از قطب های گردشگری استان کرمان است که در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

طومار تکمیل جاده کوهپایه را امضا کرده ایم

اهالی روستا بارها با نمایندگان و حتی مسئولان استانی مذاکره کرده اند اما دوگانه شدن جاده کوهپایه که محل گردشگری و البته محلی برای گردشگران ثروتمند است مسکوت مانده و عملا دستی برای اجرای این اقدام نیست.

طهماسبی دهیار از انارستان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: دلیل عدم اجرای دو بانده بودن و رها شدن جزئی جاده کوهپایه کمبود اعتبارات لازم است اما هر روز شاهد تصادفات زیادی در این جاده هستیم. روزی 7 تصادف.» گذشت

وی ادامه داد: این جاده بسیار پرتردد است و اهالی روستا جرات رفتن به آنجا را ندارند و با توجه به شناختی که از جاده دارند اعلام کرده اند در نقاطی با شیب تند و پیچ های زیاد هیچگونه تدابیر ایمنی رعایت نمی شود. نمی شود این کار را کرد و با جان مردم بازی کرد.

طهماسبی تاکید کرد: با حضور شوراهای اسلامی روستاها درخواست کتبی از وزیر راه و شهرسازی تدوین و تدوین شد که خواستار احیای جاده قبلی و احداث جاده فعلی شد.

a59b31e7 999e 43c7 8e5d ae801067cf66 خبر خاکستری

وی به کم کاری مدیران راه اشاره کرد و گفت: مدیرکل راه در مقطعی اعلام کرد که در یک شب 450 تابلوی راهداری نصب کرده و به سرقت رفته است. این غیر ممکن است و اصلا قابل قبول نیست. مرتب رفتیم و برگشتیم، تابلویی ندیدیم؟؟ این اتهامی است که آنها برای جبران غفلت خود می زنند.

بودجه راه های کوهستانی باید از محل اعتبارات ملی تامین شود


به گزارش روابط عمومی سازمان راه و شهرسازی استان کرمان، حمید آبسالان در خصوص دوگانه سازی جاده کوهپایه به خبرنگار راه آرمان گفت: مهندس یوسف زاده مسئولیت تکمیل پروژه ها را بر عهده دارد و گزارش تکمیلی در اسرع وقت ارسال می شود.

روابط عمومی راه و شهرسازی استان تاکید کرد: اولویت اصلی سازمان راه و شهرسازی احداث راه های شریانی و محورهای اصلی است نه راه روستایی، بنابراین در صورت تخصیص بودجه برای کرمان استفاده می شود. -جاده بم و ریگان که شریان اصلی است. اما جاده کوهپایه به دلیل توریستی بودن به مرحله اخذ اعتبار از استاندار وقت رسید و تاکنون تقسیم شده و اعتبارات اصلی باید توسط دولت توزیع شود.

776f8a8b 04b3 4e23 adbe cbb7aa14c771 خبر خاکستری

برای تکمیل بزرگراه کرمان – کوهپایه به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

مصطفی موسوی، آیت الهی معاون عمرانی استانداری کرمان نیز در این خصوص در گفتگو با «راه آرمان» گفت: جاده کوهپایه از نوع جاده های گردشگری محسوب می شود و خط موجود دو طرفه است که دارای استفاده شده است.

وی تاکید کرد: از سال های گذشته حدود 11 کیلومتر باند جدید پیش بینی شده است که هم اکنون قابل استفاده است و 10 کیلومتر آن ابلاغیه فعلی پردازنده گرافیکی است که برای زیرساخت های آن آماده شده و جزء پل ها و دهانه ها باقی می مانند که باید انجام شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: 7 کیلومتر باقی مانده که باید قرارداد جدید منعقد شود و براساس ابلاغیه جدید می تواند با اعتبارات جدید وجوهی دریافت کند تا بتواند وارد مرحله اجرا شود.

برای تکمیل پروژه جاده کوهپایه به بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

موسوی با بیان اینکه اعتبار مصوب این طرح ملی است، تاکید کرد: در سطح ملی اجرای این طرح نیازمند اعتبارات ملی است که باید به تایید وزارت کشور برسد به طوری که برای تکمیل آن 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبارات باید به تصویب برسد. پس از بهره برداری کل طرح جاده قبلی نیاز به اصلاح دارد که 70 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رقم بسیار بالاست و هر سال حداکثر 5 میلیارد تومان ابلاغ شده است، این موضوع را در طرح های پیشنهادی سفر رئیس جمهور لحاظ کرده ایم تا مورد توجه نهاد قرار گیرد و بتوانیم از این استفاده کنید اعتبار مورد نیاز را دریافت کنید و مسیر را تکمیل کنید.

وی در خصوص شدت تصادفات در جاده کوهپایه گفت: این موضوع به کمیته ایمنی ارجاع شده و پس از پیشنهاد در این کمیته اقدامات ایمنی در این جاده از قبیل نصب علائم هشدار دهنده و گاردریل پس از تایید خواهد بود. به اداره کل راهداری کشور ابلاغ شد، لذا این موسسه موظف به انجام این عمل می باشد.

a285f570 1fe2 4348 a896 3cff70b3da4a خبر خاکستری

سرعت زیاد علت تصادفات در جاده کوهستانی است

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در بازدید اخیر از جاده کوهپایه که با مساعدت دادستان کرمان صورت گرفت، گفت: سرقت گسترده و سریع علائم و علائم راهداری در محدوده کرمان – کوهپایه. پازل های محوری مثلا در یک شب 450 تابلو در این جاده نصب شد که 24 ساعت بعد به سرقت رفتند و با توجه به وارداتی بودن رنگ این تابلوها تعویض آنها بسیار پر زحمت و گران است.

وی افزود: علت اصلی تصادفات جرحی و فوتی در جاده کرمان – کوهپایه سرعت بالای خودروها است و باید آموزش های فرهنگی لازم برای رعایت سرعت مطمئنه در این جاده انجام شود.

مدیرکل ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت تابلوها یکی از مشکلات اصلی ترافیکی است، ادامه داد: پل های واقع در این مسیر استاندارد بوده و به دلیل آبگرفتگی منطقه ارتفاع آنها زیاد است. به دلیل بی احتیاطی ماشین راننده به دهانه پل سقوط کرد.

وی گفت: حوادثی از این دست خلأ علائم هشدار سرقت شده و لزوم رعایت سرعت مطمئنه را به خوبی نشان می دهد.

ایرکی زاده به بهره برداری از 149 سامانه ثبت تخلف در استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان در این حوزه در رتبه نخست قرار دارد و تجهیز این محور به دوربین های کنترل سرعت نیازمند تامین اعتبار از سوی استان است.

با این اوصاف منتظر تشکیل کمیته ایمنی و ابلاغ مصوبات برای بهسازی و ایمن سازی این جاده هستیم، اما نمی توان با متهم ساختن خود به سهل انگاری با جان مردم بازی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید