جاری شدن سیل در برخی مناطق استان


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910257

بارش شدید باران در مناطق مختلف ایلام، جدای از شادی مردم، موجب آبگرفتگی معابر در برخی مناطق استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار سامانه بارشی از روز گذشته وارد ایلام شد، بارش شدید باران در مناطق مختلف مشاهده شد. بارندگی شدید در ولسوالی های مختلف ایلام، جدا از شادی مردم، باعث آبگرفتگی معابر در برخی مناطق این ولایت شد.

بر اساس اعلام هواشناسی استان ایلام، اخطار نارنجی رنگ در استان صادر شده است، هوای ناپایدار آسمان استان را تا اوایل هفته آینده تحت تاثیر قرار می دهد.

بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در مناطق نزدیک سد جنوبی شهر بدره و خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری شد.باران بود، این لوله توان تحمل حجم بارندگی را نداشت.

وی افزود: با طغیان سیلاب از سطح شهر، آب وارد برخی ساختمان های مسکونی و تجاری مجاور سیل شد. مدیرکل مدیریت بحران ایلام ادامه داد: همچنین 300 راس دام عشایری حوالی سیلبند نیز بر اثر گرفتار شدن در سیل تلف شدند.

بیگلریان افزود: بارندگی ها هم اکنون کاهش یافته و با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان دره شهر نظافت منازل و مغازه ها در حال انجام است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان بدره نیروی هلال احمر ندارد، نیروی امدادی از شهرستان دره شهر به بدره اعزام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام با اشاره به ورود بارندگی ها به استان یادآور شد: بیشترین بارندگی در شهرستان های بدره و ایلام رخ داده است که سیستم زهکشی آب های سطحی ایلام قادر به پاسخگویی به حجم سیل نیست و به همین دلیل برخی از مکان ها در معرض حادثه هستند به این دلیل از سیلاب دریاچه های آرامش ایجاد شده است.

وی گفت: از فردا 18 دستگاه مرتبط مانند بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، امور عشایری، صمت و سایر ادارات مرتبط فعالیت ارزیابی خسارت خود را آغاز می کنند.


فاضلاب 6 بلوک مسکونی در بدره

سجاد حیدریان معاون هلال احمر استان ایلام نیز در این خصوص گفت: به دلیل ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در شهرستان بدره دچار آبگرفتگی شدند و بلافاصله 4 تیم عملیاتی از شهرستان دره شهر به همراه تیم پاسخ ساری و تیم عملیاتی مرکز استان به شهرستان بدره اعزام شدند.

وی گفت: تاکنون این تعداد منازل مسکونی در شهرستان بدره که بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده بودند توسط امدادگران هلال احمر استان تخلیه شده است.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران هلال احمر، دو خانواده که پس از بارندگی و طغیان رودخانه در منطقه دربند شهر بدره گرفتار شده بودند، با استفاده از تجهیزات امداد و نجات در سیلاب و تعطیلی کارگاه، اعضای این دو خانواده که 10 نفر بودند. ، موفق شد آسیب را به مکانی امن منتقل کنید.

به گفته معاون هلال احمر ایلام، امدادرسانی به سیل زدگان بدره همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید