جامعه اربعین حسینی تمدن آفرین است


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897534

استاد تخصص و دانشگاه با تاکید بر اینکه اجتماع اربعین حسینی تمدن ساز است، گفت: منافقین و تهمت گران از پیاده روی حسینی در اربعین خشمگین می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه تخصصی و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی و شبهات دشمنان در این خصوص، گفت: موضوع اربعین حسینی را باید از چند جهت بررسی کرد، ابتدا باید به موضوع اربعین حسینی نگاه کرد. از همه چیز، اربعین رفتن حسینی ثواب بزرگی دارد.» و در مورد زیارت و رفتن به اربعین روایات زیادی داریم.

وی افزود: اگر از زاویه اجتماعی به موضوع اربعین نگاه کنیم، می بینیم که بین اقوام، فرهنگ ها و مذاهب مختلف وحدت ایجاد می شود و پیوند دل ها ایجاد می شود و مقالات علمی و پژوهشی زیادی در این زمینه وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی از منظر سیاسی گفت: ده ها میلیون نفری که در زیر فشار گرسنگی و تشنگی صدها کیلومتر تا کربلا پیاده روی می کنند نشان از اقتدار اسلام دارد.

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از مولفه های اربعین حسینی دوری از نفاق و اتحاد مسلمانان است و خدمتگزاران به زائران حسینی در ثواب زائران شریک هستند.

وی تشریح کرد: از سویی در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه آمده است: «مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» یعنی «اهل مدینه و بادیه‌نشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا در راه خدا دچار تشنگی و خستگی و گرسنگی نشوند و در جایی که کفار را خشمگین می کند قدمی برندارند و به دشمنان خود کاری نکنند مگر اینکه قبل از هر یک از این رنج ها و دردها در کتاب عمل صالحی بر اعمالشان نوشته شده است که خداوند هرگز پاداش آن را نخواهد داد. او نمی گذارد انسان های خوب از بین بروند.»

این استاد دانشکده و دانشگاه تاکید کرد: لذا خداوند متعال می فرماید هر جا قدم های شما خشم دشمنان را برانگیزد، عمل صالح در نامه اعمال شما ثبت می شود.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا پیاده روی اربعین باعث خشم شیاطین و دشمنان جهان شد، گفت: دشمنان در مقابل اجتماعات انسانی در اربعین حسینی درمانده هستند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید