جامعه امروز ما به مسئله اخلاق نیاز دارد

زمان: 22:05
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778672

یک کارشناس مذهبی می گوید: امروز می بینیم که جامعه ما به اخلاق نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفتگوی حجت الاسلام مهدی توسلی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد وی با اشاره به نعمت وجود پیامبر اعظم که خداوند به جامعه بشری عطا کرد، گفت: در آن زمان دو نیروی مادی یعنی حکومت های ستمگر که بر سر کار بودند و روح آتش پرستی، بت پرستی، دوگانه پرستی بر جهان حاکم بود. و ولادت پر برکت پیامبر اکرم (ص) باعث نابودی این دو نیرو در جهان شد تا بتواند بشر را از یوغ اسارت ستمگران و شیطان نجات دهد.

وی افزود: قبل از پیامبر اسلام (ص) به عنوان پیامبر خاتم ، پیامبران زیادی آمدند ، اما پیامبر اسلام برای تکمیل فضایل اخلاقی که یک موضوع بسیار مهم و حیاتی در بشریت بود ، مبعوث شد.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بحث اخلاق را مطرح کرده بودند، تصریح کرد: امروز می بینیم که جامعه ما به بحث اخلاق نیاز دارد.

وی با اشاره به ابتکار امام راحل در جهان اسلام گفت: با توجه به اختلافات تاریخی در ولادت پیامبر اکرم (ص) از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول بین اهل سنت و شیعه، این موضوع می تواند به یک موضوع تبدیل شود. تهدید تاریخی دشمن “با تعریف این دوره به عنوان هفته وحدت ، امام راحل آن را به یک فرصت بسیار ارزشمند تبدیل کرده است.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: در هفته وحدت ، بسیاری از موضوعات زیبا توسط علمای شیعه و سنی ارائه شده و ارزش ها بیان می شود.

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جان تازه ای در پیکر جامعه بشری دمید که پس از 1400 سال شاهد تجلی این روح در جهان هستیم.

وی افزود: علیرغم این واقعیت که این روح الهام گرفته با ظلم ستمگران و استعمارگران مخالف است ، اما متأسفانه دشمن در جبهه ای متحد با بسیاری از مردم اسلام هراسی را در سراسر جهان راه اندازی می کند.

حجالاسلام توسلی گفت: امروز مسلمانان باید هوشیار باشند و به ریسمان بسیار قوی پیامبر اسلام و فرزندانش پایبند باشند تا بتوانیم با جبهه کفار روبرو شویم و چشم اندازی بسیار زیبا از اسلام را به جهان نشان دهیم و دنیایی داشته باشیم. جامعه اخلاق ، دین و قانون. “

دیدگاهتان را بنویسید