جام جهانی کوراش/دو طلا، دو نقره و یک برنز برای ایران در روز دوم/درخشش بی بدیل بازیکنان کوراش ادامه دارد.


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914079

تیم ملی کوراش مردان و زنان ایران در دومین روز از رقابت های قهرمانی جهان با 5 مدال شامل 2 طلا، 2 نقره و 1 برنز دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، دومین روز از سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کوراش صبح امروز (یکشنبه) 15 آذرماه در شهر پونام هندوستان پیگیری شد. در این روز 5 ورزشکار برای کاروان کشورمان عازم گیلان شدند که هر 5 ورزشکار با کسب مدال های رنگارنگ 2 طلا، 2 نقره و 1 برنز روز درخشانی را برای ورزش بومی کشورمان رقم زدند.



برهمین اساس آقایی طلا در وزن 70 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و دیدار فینال با برتری تمام کوراش کرانراهی به پایان رسید. وی در فینال با پیروزی مقابل “بزوروآ” از ازبکستان به مدال طلا دست یافت.

در این وزن ورزشکارانی از هلند و تایپه سوم شدند.

* در وزن منهای 90 کیلوگرم مسعود قوی بازو طلا به مصاف حریفان خود رفت. قویبازو در فینال با پیروزی مقابل جونیبک از ازبکستان به مدال طلا دست یافت.

در این وزن رقبای فرانسه و ژاپن سوم شدند.

*محمد محمدی بریمانلو در وزن منهای 81 کیلوگرم مقابل حریفان خود قرار گرفت و مقتدرانه به دیدار فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل «امید آسانوف» از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره مسابقات جهانی کوراش دست یافت.

در این وزن ورزشکارانی از قزاقستان و هند در مجموع مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

*فاطحی جویباری وزن 63- کیلوگرم با غلبه بر تمامی حریفان به دیدار فینال رفت. وی در آن مرحله مقابل علیا خامیدوف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در این وزن ورزشکارانی از اوکراین و ویتنام در مجموع به مقام سوم دست یافتند.

* پردیس آیدی وندی در وزن 57 کیلوگرم با غلبه بر رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی از رسیدن به فینال بازماند و در آن مرحله مقابل حریفی از کره جنوبی شکست خورد و به مقام سوم دست یافت و مدال برنز را از آن خود کرد.

در این وزن «نگوین تی» از ویتنام عنوان قهرمانی را کسب کرد و «لی یی جو» از کره جنوبی دوم شد. عیدیوند و شاپواتوا از ازبکستان مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

پیش از این حاصل تلاش کاروان زادگاهمان در روز اول (آخرین روز 14 آذر) این مسابقات 5 مدال رنگارنگ شامل 3 طلا، 1 نقره و 1 برنز بود. با این تفاسیر کاروان بومی کوراش کشورمان دارای 5 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز است.

بر این اساس زهرا باقری با وزن 87- کیلوگرم، فاطمه برمکی با وزن 87+ کیلوگرم و الیاس پاکدل با وزن 73- کیلوگرم مدال طلا، قاسم نوری زاده با وزن 66- به مدال نقره دست یافتند. کیلوگرم و صبا کرمعلی در وزن 78- کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تمامی مقدمات اردوهای تدارکاتی و کلی مراحل اعزام کوراش به تیم ملی کشورمان توسط فدراسیون ووشو در شرایط سخت اقتصادی انجام شد. رضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش ایران، دبیر کل و مدیر فنی انجمن جهانی کوراش و کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش ایران در این مسابقات حضور دارند.

روز پایانی این مسابقات فردا (دوشنبه) 16 آذر پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید