جام قهرمانان در دستان ایران/روسیه و شیرهای برزیل در رده های بعدی قرار دارند


ساعت: 21:59
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913604

بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو ارتش های جهان-تهران;

تیم ملی ایران در پایان بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو ارتش های جهان با 8 مدال طلا، نقره و برنز به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، این مسابقات طی 3 روز با حضور 300 ورزشکار از 12 کشور به میزبانی ایران و در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

تیم ملی تکواندوی نیروهای مسلح ایران با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز بیشتر از تیم رقیب روسیه است. روسیه 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز و برزیل 1 طلا، 1 نقره و 1 برنز کسب کردند.

در روز دوم این مسابقات در گروه مردان (امروز جمعه 13 آذرماه) مسابقات در اوزان مساوی برگزار شد. سوزا» از برزیل با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و به مدال برنز بسنده کرد.

در وزن منهای 68 کیلوگرم محمدمهدی عمادی با غلبه بر رقبای خود به نشان ارزشمند طلا دست یافت و به مصاف «ویاچسلاو مینین» از روسیه به فینال راه یافت. در وزن منهای 80 کیلوگرم محمدحسین یزدانی در دور نخست به تساوی دست یافت و سپس در اولین دیدار مقابل «مظهر عباس» پاکستان پیروز شد. وی در فینال به مصاف ماکسیم کروماتسف حریف سرشناس روسیه رفت و با تسلیم نتیجه به مدال نقره رسید.

علی نجفی آخرین نماینده وزن 87+ کیلوگرم ایران در دور نخست به مصاف «بایرژن هاسنوف» از قزاقستان رفت و پیروز شد، سپس در فینال به مصاف «ولادیسلاو لارین» از روسیه رفت و نتیجه را به بازیکن المپیکی توکیو واگذار کرد. قهرمان نشان نقره کافی بود.

پیش از این در روز نخست این رقابت ها ابوالفضل زندی در وزن منهای 54 کیلوگرم برنز، امیرحسین محمد خانلو در وزن منهای 63 کیلوگرم (طلا)، امیرمحمد بخشی در وزن منهای 74 کیلوگرم (طلا) و مهدی عابدینی در وزن منهای 87 کیلوگرم برنز شدند.

همچنین تیم ملی پومسه ایران موفق شد با برتری از پاکستان و نپال به مقام قهرمانی این ماده دست یابد.

مسابقات جهانی تکواندوی نظامی در بخش بانوان نیز فردا شنبه 14 آذرماه به مدت یک روز در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی در پومسه و کیوروگی برگزار می شود.

لازم به ذکر است محمدرضا زوار مربی بزرگسالان تیم ملی نیروهای مسلح در گروه مردان است، جواد فریدونی، جواد محمدی، احمد پور غلامحسین، بهرام ده خواری و مسعود کاظمی پور به عنوان مربی او را همراهی می کنند. علاوه بر این علی اشرف قنبری مدیر فنی و امیرعلی رستمی سرپرست تیم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید