جانشین کی روش؛ این بار به رنارد می آیی؟

جانشین کی روش؛  این بار به رنارد می آیی؟

تیم ملی فوتبال عربستان با هدایت هروه رنار سرمربی فرانسوی در جام جهانی 2022 قطر حضور دارد. عربستان در بازی رفت آرژانتین را شکست داد و شگفتی بزرگ این مسابقات اعلام شد. با این حال، مردان رنارد در دیدارهای بعدی خود مقابل لهستان و مکزیک با وجود بازی خوب، شکست خوردند تا از رسیدن به مرحله حذفی بازمانند.

حذف عربستان باعث نشد سایر کشورها از عملکرد رنار در این تیم غافل شوند. رنار پس از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی در سال 2019 یکی از مربیان مورد علاقه فدراسیون فوتبال ایران بود، اما تعهد رنار به تیم مراکش در آن زمان و عجله فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید باعث شد تا مارک ویلموتس تصمیم بگیرد. بر سر تیم ملی

پس از حذف ایران و عربستان از جام جهانی 2022، نام رنار 54 ساله دوباره بر سر زبان ها افتاد و برخی از هواداران ایرانی مشتاق جذب او هستند. آن هم با توجه به اینکه هنوز تکلیف کی روش به صورت رسمی مشخص نشده است. هرچند گفته می شود سرمربی پرتغالی به صورت شفاهی با فدراسیون ایران برای نیمکت نشینی تیم ملی تا جام ملت های آسیا 2023 به توافق رسیده است.

با این حال «نبیل دلیت» گزارشگر فرانس فوتبال با انتشار پیامی اعلام کرد که تیم ملی قطر که به عنوان میزبان جام جهانی ناکامی بزرگی را متحمل شده بود، اکنون در تلاش برای عقد قرارداد با سرمربی فرانسوی است.

نبیل همچنین مدعی است بلژیکی ها مشتریان رنارد هستند و نام او به عنوان جانشین روبرتو مارتینز ذکر شده است. بلژیک هم مانند ایران و قطر یکی از بازنده های مرحله گروهی جام جهانی بود و از صعود به مرحله حذفی بازماند.

دیدگاهتان را بنویسید