جایزه بزرگ پاراکواندو ریاض روز طلایی ورزشکاران پاراکواندو در عربستان / پایان کار نمایندگان ایران با 5 مدال طلا و برنز


ساعت: 23:32
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916639

تیم ملی پاراکواندو ایران در مرحله نهایی مسابقات جایزه بزرگ با کسب 4 مدال طلا و یک مدال برنز کار خود را به پایان رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله نهایی مسابقات پارا گرندپری 2022 امروز پنجشنبه 26 آذرماه با حضور 77 تکواندوکار (40 مرد و 37 زن) از 26 کشور به میزبانی عربستان برگزار شد. عربستان در سالن “سالن سبز” شهر ریاض و تیم ملی ایران با حضور 6 تکواندوکار موفق به کسب 4 مدال طلا و یک برنز شدند.

سعید صادقیان پور، علیرضا بخت، حامد حق شناس و مریم عبدالله پور به مدال طلا دست یافتند. رزا ابراهیمی نیز به مدال برنز دست یافت.

در وزن 63- کیلوگرم K44 مردان، سعید صادقیان پور در دور نخست به مصاف «زخرالدین توخایروف» از ازبکستان رفت و با نتیجه 31 بر 8 پیروز شد و سپس به مصاف «بوزتکه» از ترکیه رفت و با نتیجه 37 بر 16 پیروز شد و این دیدار نهایی شد. وی در نبرد پایانی با نتیجه ۱۲ بر ۸ ناتات تورگاتو از برزیل را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

علیرضا بخت در دور نخست وزن 80 کیلوگرم در یک مبارزه تماشایی با نتیجه 27 بر 20 مارو لوئیس نایرو از مکزیک را شکست داد و سپس در مصاف با نورلان از قزاقستان پیروز شد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل «حیدراف» از ازبکستان با نتیجه 44 بر 39 پیروز شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

حامد هاکشناس در اولین مبارزه در وزن 80+ کیلوگرم «چیکارا ایتو» از ژاپن را با نتیجه 38 بر 12 شکست داد و سپس با نتیجه 28 بر 8 «مهمت» از ترکیه را شکست داد. نماینده سنگین وزن کشورمان در دیدار فینال مقابل «ایوان میکولیچ» از کرواسی با نتیجه 27 بر 5 به طلا دست یافت.

در گروه بانوان مریم عبدالله پور در وزن 47 کیلوگرم به مصاف «نورچیهان ایکینجی» از ترکیه رفت و با نتیجه 5 بر یک حریف خود را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی مغلوب «زکیه خدادادی» از پناهندگان شد. – 3 و به فینال وزن خود رسیدند. قهرمان آسیا در سال 2022 در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر 2 ایساکووا زیوداهون از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رزا ابراهیمی در وزن 57- کیلوگرم ابتدا «پالشا گورهان» از نپال را با نتیجه 8 بر 2 شکست داد و در نیمه نهایی مقابل «مایارا فرناندز» از برزیل با نتیجه 24 بر 12 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. . وی در مبارزه برای مدال برنز “کاملیا” از قزاقستان را شکست داد و به مقام سوم دست یافت. (طبق قوانین فدراسیون جهانی، تنها یک مدال برنز در فینال جایزه بزرگ به خود اختصاص داده است.)

رایحه شهاب در وزن منهای 65 کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف سچلی آر ترکیه رفت و در یک بازی نزدیک 14 بر 13 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

مرتضی سلطانی سرمربی تیم ملی پاراکواندو مردان است و علی کریمی صابر به عنوان مربی او را همراهی می کند. برای بانوان نیز عاطفه کشاورز در راس تیم ملی قرار دارد و زهرا حسینی نیز دستیار او خواهد بود.

علاوه بر این، جمشید سهرابی در فینال مسابقات جایزه بزرگ ریاض، سرمربی تیم ملی تکواندو است.

دیدگاهتان را بنویسید