جایزه هنری دیویسون به جمعیت هلال احمر اعطا شد


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877316

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست های اساسنامه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به ژنو سفر کرده است، جایزه هنری دیویسون را دریافت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جایزه هنری دیویسون برای شایستگی ها و دستاوردهای بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر و همچنین حضور فعال در مجامع بین المللی و هیئت حاکمه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عنوان لیاقت و کمک های بشردوستانه و معرفی این تلاش برای الگوبرداری از سایر جمعیت های ملی شده است.

فعالیت گسترده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه کمک، آموزش، کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان حوادث و فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه، ایران را به یکی از موفق‌ترین جمعیت‌های ملی تبدیل کرده است. فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر که در مراسم صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر ایران در سال 1390 شرکت می‌کند، گفت: هلال احمر ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و در پاسخ به این سوال جزو 5 تیم برتر جهان است. می امسال در بحران هستند.”

هنری دیویسون بنیانگذار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر است. سازمان بین المللی بشردوستانه با 192 عضو. جایزه دیویسون یکی از مهمترین جوایز بین المللی و بشردوستانه است که نه سالانه بلکه به طور منظم به جوامعی اعطا می شود که در شرایط بحرانی فعالیت قابل توجهی داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید