جایگاه خانواده ها در جامعه متزلزل شده است


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812600

معاون پژوهشکده مطالعات زنان و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب:

قائم مقام مؤسسه دینی و پژوهشی زنان دانشگاه بابیان اینکه در گذشته خانواده های تحت سرپرستی والدین الگو بودند، گفت: امروز به جای آن مشاورانی وجود دارند که در زندگی فرزندانشان نقش دارند. تحقیق خانواده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا خدیجه برزگر معاون پژوهشی پژوهشکده مطالعات زنان و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب ظهر امروز در همایش علمی زایمان و واقعیت های متغیر ارزش های خانواده که در سالن همایش های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، گفت: اعتقادی که خانواده مهمترین مبنای انتقال ارزش ها و هنجارها است، نباید مقوله جمعیت را فقط در میزان زاد و ولد ببینیم، سالمندانی که در آینده نزدیک با آنها روبرو خواهیم شد نیز تاثیرگذار هستند.
وی ادامه داد: در حالی که امروز در جامعه به کودکان نیاز داریم، جامعه کنونی ما از حالت سنتی به سمت مدرن در حال حرکت است.
یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب خانواده افزود: مدرنیته در حوزه زایمان موثر است و شاهد کاهش رشد جمعیت هستیم. البته روند تولد در همه کشورها وجود دارد و در همه کشورها یک چالش جهانی است.»
برزگر بابیان اینکه باید هویت خانوادگی را به او برگردانیم، بیان کرد: در گذشته خانواده هایی که والدین آنها را رهبری می کردند الگو و راهبر بودند اما امروز به جای این افراد شوراهایی وجود دارد که در زندگی کودکان نقش دارند. خانواده را لمس کنید.
وی ادامه داد: با ذبح خانواده با ادبیات متفاوت به این نکته رسیده ایم که خانواده کارکردی ندارد بنابراین در جامعه مرسوم است که والدین نتوانند مشاوره و نقش خوبی در زندگی فرزندان خود داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید