جایی که دشمن مجروح می شود او را تبدیل به موضع نیرو می کنیم

ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780190

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجربه چهل سال اخیر نشان داده است که هر جا دشمن به ما آسیب می زند، این موضع را به نقطه قوت تبدیل می کنیم. نقض خدمات انسانی خط قرمز حفاظت غیرفعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دهمین مانور سراسری قطع برق و ارزیابی آمادگی اضطراری ژنراتورهای مراکز حیاتی، حساس و مهم با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محمدحسن متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر و جمعی از کارکنان و مدیران دو مؤسسه به نام مبارک «یا امام رضا»» برگزار شد.

در این برنامه بیش از 3200 مولد برق اضطراری در کشور مورد ارزیابی اهمیت قرار گرفتند.

این ارزیابی در طول سال مستمر خواهد بود. به گزارش توانیر، این برنامه برای اطمینان از آمادگی این ژنراتورها برای استفاده در مواقع بحرانی به ویژه در پیک تابستان 1401 اجرا می شود.

هفته حفاظت غیرعامل با آموزش عملیاتی آغاز می شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه این رزمایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیام پدافند غیرعامل آرامش، آسایش و ثبات خدمات برای مردم است، گفت: آنها درک می کنند که ارتقای امنیت و تداوم پایه ها بسیار مهم است. زیرساخت .

وی با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل را با یک برنامه عملیاتی آغاز کردیم، گفت: البته این رزمایش نیز به صورت مستمر در طول سال برگزار می شود.

جلالی با بیان اینکه کشور در تابستان دچار عدم تعادل در تولید برق شده است، افزود: زمانی که به دلایلی با عدم تعادل مواجه هستیم، دو راه حل وجود دارد، اول افزایش تولید و دوم تناسب مصرف با تولید.

مدل تولید و مصرف برق باید ساماندهی شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش تولید زمان زیادی می برد، لازم است الگوی مصرف برای رفع نیازهای منطقی ترویج شود، به عبارتی در این شرایط نیاز به مصرف منطقی و اقتصادی داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم الگوی ساماندهی تولید و مصرف برق را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه در صورت نبود برق اولویت تامین برق مردم و سپس صنعت است، گفت: مصرف غیراقتصادی.

سردار جلالی با بیان اینکه تابستان سال گذشته در اثر قطعی مکرر و بدون برنامه برق شاهد تجربه تلخی بودیم، افزود: این اتفاقات باعث شده تا کارکنان به فکر راه حل هایی برای این مشکل باشند که درس های خوبی برای صنعت برق داشته است. مانور بخش مهمی از اینها درسهایی است که باید به صورت اصولی و با برنامه ریزی و توجه به بازخوردها انجام شود، در صورت مانور، کوتاهی و کاستی باید مورد توجه قرار گیرد و برطرف شود.

به گفته سردار جلالی، طرح مدیریت بحران باید بتواند در شرایط نابرابر مانند گرما و سرما، تولید و مصرف برق را مدیریت کند.

وی استفاده از ژنراتورهای اضطراری در مراکز و زیرساخت های حساس، حیاتی و مهم را کارکردی مهم دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا این دستگاه ها در تولید برق به حدی از کفایت برسیم که از راه های نظارتی و قانونی است. بر فراز.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اینکه بیمارستانی مولد اورژانس نداشته باشد قابل قبول نیست و راهبرد درست این است که هر مجموعه متناسب با کارکرد خود منبع تغذیه خود را دنبال کند.

سردار جلالی افزود: تلاش کردیم در زمینه قطعی برق بیمارستان ها با وزارت بهداشت مانور دهیم اما وزارت بهداشت به دلیل درگیری های ناشی از تاج این موضوع را به تعویق انداخت اما قطعا تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. و یک تمرین برگزار می شود. “ما این کار را انجام خواهیم داد.

اختلال در خدمات رسانی به مردم خط قرمز سازمان پدافند غیرعامل کشور است

وی همچنین بر اهمیت برق رسانی اضطراری توسط اپراتورهای ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات سایبری تاکید کرد و گفت: تمامی بخش های زیرساختی نیاز جدی به تامین برق اضطراری خواهند داشت و این اقدامی جدی است چرا که باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی به مردم از خط قرمز می شود. سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تامین کارکردهای اساسی هدف اصلی سازمان پدافند غیرعامل است و برق به عنوان مادر صنایع در این امر نقش اساسی دارد.

سردار جلالی با بیان اینکه تجربه چهل سال اخیر نشان داده است که هر جا دشمن مجروح و زخمی شود این موضع را موثر می کنیم، گفت: هفته گذشته با مشکل اخلال در سامانه هوشمند سوخت مواجه بودیم که این حادثه در کنار آن تمام تهدیدات، به یک نیرو تبدیل خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه در سال های اخیر آمادگی یگان های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی را خالی نگه داشته ایم. 1401 تامین اعتبار لازم در بودجه برای ارتقای پایداری و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت ها.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از رهبران خواست نقاط ضعف را با دقت و جدیت بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند. بحث ژنراتورهای اضطراری یک امر ضروری و اجباری است که اگر دستگاهی این کار را نکرد از طریق قانون پیگیر این نواقص خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید