جای خالی اردوی تیم ملی در شمال غرب کشور/ توسعه گردشگری ورزشی راهی برای رونق اقتصادی


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877041

ساخت کمپ تیم ملی در استان اردبیل نزدیک به دو دهه به طول انجامید و مسئولان از همه اقشار این قول را دادند و اکنون در حال بازنشستگی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، صنعت گردشگری در همه کشورها سه هدف اصلی یعنی اشتغال، ارزآوری و درآمدزایی را دنبال می کند که می توان از آن به عنوان مثلث صنعت گردشگری نام برد.


سهم ایران از درآمدهای گردشگری جهان زیر یک درصد است


2148071

البته این صنعت اهداف فرعی دیگری مانند رونق فعالیت های اقتصادی، رونق صنایع داخلی، گسترش همکاری های بین المللی و … را دنبال می کند.

توسعه گردشگری ورزشی در کشورها را می توان از تلاش کشورهای مختلف برای میزبانی مسابقات بین المللی و جام جهانی، ارزش این صنعت پرسود و کم ریسک دریافت.

بر اساس آمارهای جهانی، گردش مالی بخش گردشگری جهان قبل از فوران تاج 1500 میلیارد دلار و سهم ایران 12 میلیارد دلار است که کمتر از یک درصد سهم ایران از درآمدهای گردشگری جهان است.


وعده ساخت کمپ برای تیم ملی 17 سال طول کشید

ورود تیم های لیگ برتری قبل از تاج به استان اردبیل به ویژه سرعین که از نظر امکانات اجتماعی از رتبه قابل قبولی برخوردار است و به گفته محمدرضاپور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سراسر جهان پر رونق است اما وجود ندارد. حتی چمن ورزشی نیز منجر به کاهش تدریجی تعداد بازیکنان حرفه ای فوتبال به استان شد.

ساخت کمپ تیم ملی در استان اردبیل نزدیک به دو دهه است که ادامه دارد و مدیران همه طیف های سیاسی این قول را داده اند و اکنون بازنشسته می شوند.

اردوهای خارجی که توسط تیم های لیگ برتری برگزار می شود، مبالغ قابل توجهی از کشور صادر می کنند و از سوی دیگر بدون میزبانی مناسب از تیم های خارجی نمی توان از تروریسم ورزشی بهره برد.

نمایندگان اردبیل از مسئولان دولت قبلی قول اردوی تیم ملی را داده بودند که محقق نشد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم خبر اردوی این تیم زنده شد و مسئولان ارشد استانی و کشوری قول هایی در این زمینه دادند.


در اسرع وقت با وزیر ورزش برای ساخت کمپ تیم ملی تماس خواهم گرفت

سید عزت الله ضرغامی وزیر گردشگری در گفت و گو با خبرنگار سبلان ما گفت: سرعین با وجود آب و هوای خوب حاضر به ساخت اردوهای تیمی است و این موضوع را با وزیر ورزش و آقای دایی پیگیری می کنیم. “


سرمایه گذار اردوی تیم ملی آماده است/ مسئولان سرعین زمینی را برای طرح مشخص نکرده اند!


2148070

اما گره کور اردوی تیم ملی کجاست؟ دقیقا تابستان سال 94 بود که علی دایی در سرعین حضور داشت و به همراه چند تن از مسئولان استانی و شهرستانی برای بازدید از اردو رفت و خبرنگار ما از سبلان نیز در این بازدید حضور داشت. جویا که به گفته اسطوره فوتبال ایران از موقعیت و مساحت محل ساخت و ساز راضی نبود.

سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان سال گذشته در جلسه شورای شهر سرعین با حضور یکی از نمایندگان مجلس گفت: اگر آقای دایی نمی خواهد سرمایه گذاری کند یکی از سرمایه گذاران ایران در خارج از کشور می خواهد این بنا را بسازد. کمپ. تاکنون مسئولان شهری زمینی را برای این پروژه اختصاص نداده اند.


اردوی تیم ملی تحول گردشگری را دنبال می کند


f04a6869 f3cd 409e ac66 3aa08e5ce4be خبر خاکستری

اما آخرین خبری که از اردوی تیم ملی به دست می آید، تعقیب مجدد استاندار فعلی برای ساخت این مجموعه ورزشی است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در جلسه بررسی روند واگذاری زمین برای ساخت کمپ تیم ملی در سرعین گفت:

وی افزود: برنامه ریزی برای اجرای پروژه های بزرگی مانند اقامتگاه گردشگری مطابق با استانداردهای جهانی و مجتمع های مسکونی از نظر سایر نیازها از جمله پارکینگ برای افزایش اقامت مسافران در شهرستان سرعین حائز اهمیت است.


ظرفیت های گردشگری سریع نیازمند اقدامات تحول آفرین است

استاندار اردبیل گفت: اقدامات بزرگ و تحول آفرین در شهرستان سرعین با توجه به ظرفیت گردشگری این شهرستان می تواند منجر به حضور گردشگران طولانی مدت جهانی شود.

وی افزود: همکاری دستگاه های مسئول برای تامین زمین مناسب برای ساخت کمپ تیم ملی در سرعین ضروری است و علاوه بر ساخت این کمپ، تحقیقات لازم برای اجرای خدمات، اجتماعی، مجتمع های تفریحی و خرید در نزدیکی اردوی تیم ملی انجام می شود.

سال هاست بحث ساخت کمپ تیم ملی در استان اردبیل با تغییر دولت مطرح است و امیدواریم دولتی به نام صادق الواعد این پروژه را تکمیل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید