جای خالی استاندار تهران در روزهای اوج بحران آلودگی هوا/ سکاندار استاندار تهران کیست؟!


ساعت: 09:47
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911026

14 روز پیش رئیس جمهور محسن منصوری را به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد، اما تاکنون انتخاب جدید استاندار تهران از سوی دولت مردان اعلام نشده است، حال سوال اینجاست که چرا استانداری بی سکان است و مسئولان کی جایگزین محسن منصوری می شود؟!

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ 19 آبان ماه سال جاری خبر حکم ریاست جمهوری مبنی بر انتصاب محسن منصوری به سمت معاون اجرایی و ریاست نهاد ریاست جمهوری در رسانه ها منتشر شد اما هنوز استاندار جایگزین معرفی نشده است. استاندار نه تنها مسئول برقراری، حفظ نظم و امنیت استان است، بلکه موظف است اقدامات و هماهنگی های لازم را برای پیشگیری، کنترل و محدودسازی بحران های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، اتخاذ و هماهنگی لازم را انجام دهد. و غیره. طبیعی و حوادثی که مردم نیاز به کمک دارند، در تهران به کمک آسیب دیدگان می شتابند.


استانداری تهران با توجه به نقش موثر در ارائه خدمات به مدت 14 روز بدون سکاندار جدید در حال اجراست که قطعاً مشکلات زیادی را در کمیت و کیفیت ارائه خدمات برای این سازمان ایجاد خواهد کرد.

این روزها که تهران درگیر آلودگی هواست، بیشتر نگاه ها به محیط زیست به عنوان مسئول اصلی مقابله با آن دوخته شده است. آلودگی هوا منحرف شده است اما کارشناسان پیشنهاد می کنند که این کافی است وزارت محیط زیست با توجه به اینکه این وضعیت سطوح مختلفی را در بر می گیرد، این راه حلی برای این بحران نیست.


کارشناسان معتقدند که ما با بحرانی مانند آلودگی هوا مواجه هستیم بزرگترین تهدید برای محیط زیست بر سلامتی انسان و علت مرگ زودرس بیش از 5 میلیون نفر در سال شناخته شده است. بیش از 20 دستگاه مسئول آلودگی هوا هستند که استان یکی از این ارگان هاست همچنین سایر سازمان ها و نهادهایی که باید در حوزه حمایتی به کمک محیط زیست بیایند. اما متاسفانه این سازمان همچنان دارای مشکلات مدیریتی از جمله عدم تعیین رئیس عملیات است. سوال اینجاست که چرا کسی به این سمت منصوب نشده است؟

در یک مورد نادر در تاریخ تهران، استان تهران 14 روز است که سکاندار نداشته و در شرایط خاص کنونی حتی سرپرستی نیز به این سمت منصوب نشده است. متاسفانه در روزهایی که تهران نفس نمی کشد هوای تهران آلوده است. قانون هوای پاک چندین سال است که اجرا می شود و دستگاه ها وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.

بر اساس گزارش ها، دلیل اصلی کندی این انتصاب، اختلاف نظر وزیر کشور با حلقه اطرافیانش بود که پیش از این در خصوص استاندار تهران وجود داشت. صندلی خالی استانداری تهران را در روزهایی که تهران با وجود هوای کثیف در حال دعوا است، چگونه تفسیر کرد؟!.

امروزه شاهد آن هستیم که سالانه بیش از 5 هزار نفر از آن رنج می برند یک مرگ زودرس چه کسی مسئول این مشکل است؟ چه کسی پاسخگوی آسیب های وارده به جسم و روح مردم خواهد بود؟ همه دستگاه‌های مسئول باید به مشکل آلودگی هوا رسیدگی کنند. وظایف و مأموریت ها مشخص است. همه دستگاه ها باید برای حل این چالش اساسی دور هم جمع شوند استانداری تهران بدون سکان خوب!

باید بگویم؛ 14 روز پیش رئیس جمهور طی حکمی محسن منصوری را به سمت معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد اما تاکنون انتخاب جدید استاندار تهران از سوی دولت مردان اعلام نشده است.


بیشتر بخوانید:

محسن منصوری معاون استاندار تهران کیست؟

هوای کثیف در هزارتوی بی کفایتی مسئولان/ کیست که پاسخگو باشد؟!

دیدگاهتان را بنویسید