جدول جدید افزایش حقوق بازنشستگان

جدول جدید افزایش حقوق بازنشستگان

مستمری بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری (در هر مقطعی) مشمول ده درصد افزایش دستمزد نسبت به 1400 می شوند.

جدول افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 به شرح زیر است:

این جدول با انتشار متن مصوبه افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی و جزئیات این تصمیم قابل تغییر است.

بر اساس مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران از سازمان تامین اجتماعی هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد به طوری که حداقل درآمد مستمری بگیران از حداقل دستمزد مصوب برای آن کمتر نباشد. سال

در خصوص حداقل دستمزد مستمری بگیران، از کارافتادگان و مستمری بازماندگان عمومی سازمان تامین اجتماعی که طبق قوانینی مانند مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد، قوانین مربوطه و بر اساس مصوبه شورای عالی کار میزان دریافتی آنان معادل حداقل دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش 57 درصدی با 4 درصد همراه خواهد بود به طوری که کمتر از 5 میلیون نفر نباشد. و 580 هزار تومان. در خصوص مستمری افراد دارای ظرفیت محدود و سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت مدت خدمت تعیین می شود به همان نسبت و بر اساس تصمیم فوق افزایش می یابد.

همچنین بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب شورای اسلامی) در خصوص صندوق های مختلف بازنشستگی (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و با توجه به هماهنگی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این امر ذینفعان دسته ای که دریافت کرده اند در صورتی که بیش از حداقل باشند 10 درصد افزایش اعمال می شود. همچنین به منظور حمایت از معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، ماهانه مبلغ 650 هزار تومان (ماهانه ده میلیون تومان کمک هزینه) پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید