جدیدترین واکنش پرسپولیسی عزیز به ماجرای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال

جدیدترین واکنش پرسپولیسی عزیز به ماجرای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال

از روز سه شنبه ثبت نام نامزدهای انتخابات در فدراسیون فوتبال آغاز می شود. از چند روز پیش گمانه زنی هایی در مورد کاندیداهای احتمالی مطرح شد و مثل همیشه نام محمد دادکان بر سر زبان ها افتاد. چندی پیش برخی رسانه ها از تلاش بخش بزرگی از ادارات فوتبال استان برای قانع کردن رئیس سابق فدراسیون فوتبال خبر دادند. در همین راستا محمد دادکان در گفت وگویی به سوالات مطرح شده پاسخ داد که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

بسیاری بر این باورند که شما به دلیل انتقاد صریح خود از دایره خودی ها خارج شده اید. به نظر می رسد در مورد وریا غفوری هم همین اتفاق بیفتد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

در مورد آقای غفوری هم باید بگویم که ایشان نه چیزی گفته اند و نه کاری کرده اند و نه خلاف دین عمل کرده اند. اگر چیزی می گفت از مردم و ایمانشان بود. پرونده ای وجود ندارد اما معلوم نیست چرا تشکیل شده است. او نه بر ضد دین صحبت می کرد و نه بر ضد شخصیت. او می گوید مردم تحت فشار هستند. مردم به ویژه همشهریان او در کردستان تحت فشار هستند و زندگی آنها به خوبی پیش نمی رود. پس چه اشکالی دارد؟ این حرف ها را بارها گفته ام. باشگاه استقلال نباید به این راحتی بگوید ما آقای وریا غفوری را نمی خواهیم.

پس با توجه به سابقه و تجربه خود، می گویید که از بالا تحت فشار قرار گرفتید که با واریا تمدید نکنید؟

بله الان می گویند همه ساکت باشند و هیچکس حرفی نزند. اگر برید با فرهاد مجیدی مصاحبه کنید، متوجه می شوید که او هرگز از استقلال جدا نشد. من خودم فرهاد و برادرش را دوست دارم و آن ها هم می دانند. استقلال را ترک نکردند. وقتی فشارشان می دهید می گویند دیگر ما نیستیم. قدیم می گفتند سر من سر معلم سلمانی است. حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که سرمان را تکان می‌دهیم.

انتخابات در فدراسیون فوتبال نزدیک است و مردم انتظار دارند بعد از مدت ها برگردی.

خیلی خوشحالم که این سوال رو پرسیدی برای من می نویسند که آقای دادکان مصاحبه دارد، شاید می خواهد رئیس جمهور شود. نه! نمی خواهم بیایم و نخواستم. همه مأموریتی داشته اند و من چهار سال و چند ماه رئیس جمهور بودم و همین برای من کافی است. من مسئول بودم و در جاهای دیگر کار می کردم و هرکس با من بود می داند که خدمت کرده ام یا نه. بنابراین امکان ثبت نام خودم وجود ندارد.

یک نظرسنجی منتشر کردند که چه کسی باید رئیس فدراسیون باشد و بالای 90 درصد گفتند شما!

این محبت مردم و برنامه شما و آقای فردوسی پور است. مردم می گویند اما شرایط مهیا نیست. در غیر این صورت، ما بالغ تر از قبل هستیم و می توانیم راحت تر کار کنیم. اما وقتی کارمندانی را می‌بینید که دنبال می‌شوند و رهبری می‌کنند و به عنوان نامزد پیشنهاد می‌دهند، باید وسایلتان را جمع کنید و بروید. در روز ثبت نام خواهید دید که چه کسانی ثبت نام می کنند. من می خواهم بروم پیش آنها و بپرسم می توانید 500 میلیون به فوتبال بیاورید؟ مدیر کجا بودی و به کدام سریال روی آوردی؟ آیا در مدیریت خود موفق بودید؟ همه کسانی که اکنون می آیند بازگشتی هستند. یعنی جایی ندارند و می خواهند خودشان را تحمیل کنند. قبلا کجا بودند، موفق بودند؟ روندی شروع می شود و به دیدن هیئت های استانی می روند و برنامه ریزی می کنند که به یکدیگر رای دهند. چه مفهومی داره؟ یک نفر باید بیاید که بتواند تبدیل شود. کار را بشناسد و بتواند مدیریت کند. آنها به دنبال موفقیت نیستند. می گویند اگر دوست ما هستی و سربار ما نیستی بیا سر کار. رئیس فدراسیون که نمی داند در روسیه برای او بازی می کنند نباید در اتاق حضور داشته باشد. کسی که نمی داند چه خبر است. آنها قبل از جام جهانی یک بازی همه جانبه در روسیه برگزار خواهند کرد. وقتی دنیا به حق یا به ناحق طرف روسیه شده است، چرا باید با آنها بازی کنیم و خود را تحت فشار قرار دهیم؟ به سراغ ما بیایید و فصل جدیدی را برای ما باز کنید؟ الان رئیس فدراسیون کیه، میدونه جریان چیه؟ یا فقط می خواهد در کارنامه اش بگذارد که 6 ماه سرپرست فدراسیون بوده است؟ بابا جوون هستی جوری رفتار کن که مردم بهت اهمیت بدن و بگن دنبال پیشرفت فوتبال هستی. آنها می گویند شما در یک باند نیستید و اطاعت نمی کنید. وقتی دنبال اینجور بازی رفتند، بگو نه! من رهبر هستم و تصمیم نهایی را می گیرم. در پایان باید بگویم که من فقط برای دین و کشورم صحبت می کنم، اما چون آنها مرا نمی خواهند، نامزد نمی شوم. مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چه کسانی هستند که به آنها بگویند من را تایید کنند یا حتی اگر تایید نکردم بگویند من را بیاورند؟ باید دلشان بسوزد و ببیند کدام یک از اینها می تواند چیزها را بچرخاند و بعد بیاورد.

گویا آقای مجدی می خواهد بیاید کاندیدا شود.

خدا کند که کار کند و بداند چگونه است. چه اشکالی دارد بگذار او این کار را انجام دهد. اما نباید اینطور باشد که او فقط بخواهد روی صندلی بنشیند. اگر نیاید به خاطر زحماتی که در این چند ماه انجام داده و زحماتی که کشیده است، قطعاً پست خوبی می گیرد تا پاسخگوی خدماتی باشد که به آنها کرده و فدراسیون را به جایگاه امروز رسانده است. به عنوان دبیر کل یا معاون رئیس جمهور.

پس آیا این بدان معناست که آقای مجدی پشت این ماجراهای اخیر درباره فدراسیون است؟

نه تنها گروه رایز و مجدی با هم بودند. مصاحبه آقای عزیزخادم را ببینید. می گوید همه پول گرفتند و بعد خود عزیزی خادم به جرم انعام گرفتن اخراج شد. بنده کاری به پول گرفتن صادقانه یا دروغین ندارم ولی شما هم گرفتید. خودت به من گفتی که می خواستیم بنده ام را بزنیم و زدی ببین چه شد.

آجورلو نیز یکی از نامزدهای احتمالی …

به خواست خدا با دیدن اینکه چه کسی درگیر بود، معلوم است که بیرون خواهد آمد. خدایا عطا کن که برگردند و موفق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید