جذب سرمایه گذار برای تولید 120 مگاوات برق خورشیدی در سیستان و بلوچستان


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915357

رئیس دفتر جذب و پشتیبانی سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

بتول دانش شهرکی از جذب هشت سرمایه گذار برای تولید بیش از 120 مگاوات برق خورشیدی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، بتول دانش شهرکی رئیس دفتر جذب و پشتیبانی سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انرژی خورشیدی 2 مزیت اصلی نسبت به سوخت های فسیلی (زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی) دارد، گفت: این انرژی در سال 2018 به عنوان منبع اصلی انرژی خورشیدی شناخته می شود. گفت: اگرچه هنوز با منابع محدود می توان از سوخت های فسیلی استفاده کرد، اما منبع بی پایانی از نور خورشید که منبع انرژی خورشیدی است وجود دارد و دومین مزیت انرژی خورشیدی پاک بودن آن است.


وی افزود: با توجه به نور مساعد خورشید در سیستان و بلوچستان، 16 منطقه ویژه انرژی خورشیدی در استان در مناطقی مانند چاه نیما، قرغه، زاهدان، پلان، زرآباد، جکیگور، جلگاه چاه هاشم با ظرفیت 375 مگابایت بررسی و شناسایی شده است. .


رئیس دفتر جذب و پشتیبانی سرمایه گذاری استانداری ادامه داد: تاکنون هشت سرمایه گذار در حوزه تولید انرژی خورشیدی وارد شده اند که نوید توسعه این بخش را می دهد.


وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان بزرگترین استان کشور به گنجینه ای ارزشمند با انواع انرژی های نو و تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید تبدیل شده است، تصریح کرد:


شهرکی با بیان اینکه مجموعه سازوکارهای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان اجرا شده است، گفت: نصب و راه اندازی سامانه های پنج کیلوواتی برای خانواده های کم درآمد و دهک های پایین استان نیز هدف گذاری و اجرا می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید