جذب 25000 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

جذب 25000 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

احمد محمودده افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از 23 هدف عملیاتی، 4 هدف عملیاتی و 131 راهبرد، 25 راهبرد به طور مستقیم با موضوع جایگاه معلم، تشکیلات، جایگاه و معیشت ارتباط دارد. از سال 1390 که این سند جامع تصویب شد، مسئولان نسبت به اجرای سند تحول بنیادین شهرت و حضور خوبی نداشتند که جای گلایه دارد.

وی با اشاره به نظر مثبت وزیر آموزش و پرورش و دولت مردمی درباره موضوع رتبه بندی معلمان ادامه داد: همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت مصمم هستند رتبه بندی معلمان مصوب مجلس شورای اسلامی را اعمال کنند.

محمودزاده گفت: تعریف معیارهای ارزشیابی در طراحی نظام رتبه بندی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که روند علمی و آموزشی معلمان تقویت شده و در تقویت انگیزه و رشد شغلی آنان موثر باشد. اگر این جهت گیری در رتبه بندی انجام شود، شاهد تاثیر آن در کیفیت آموزش و پرورش خواهیم بود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: سامانه برنامه ریزی و حمایت از آموزش و پرورش باید برای حضور پربار معلمان در کلاس های درس طراحی شود و از این منظر می توان گفت; آینده کشور در لحظات حضور معلم در کلاس درس طراحی و پیش بینی می شود.

محمودزاده افزود: آموزش و پرورش به دلیل نقش گسترده ای که دارد، هر گونه تغییر در آن به سرعت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین بدون معلمان آگاه و شایسته نمی توان از عهده این نقش مهم بر آمد.

وی در پایان با اشاره به جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقرر شد سالانه 25 هزار دانشجو معلم به عنوان ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند که برای این منظور پیش بینی شده است. سال «علاوه بر ورودی‌های دانشگاه‌ها، کارمندان جدیدی برای ورود به آموزش و پرورش خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید