جرائم و تاخیر در حوزه مالیاتی منطقه سیستان بخشوده می شود


ساعت: 02:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915029

احسان خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی دارد با هماهنگی سایر نهادها موضوع حذف مالیات از واحدهای صنفی منطقه سیستان را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در سفر به زابل و شرکت در جلسه شورای این شهر گفت: در سیستان و بلوچستان بیش از 70 هزار اظهارنامه مالیاتی داریم که دو سوم آن عبارت است از نرخ مالیات صفر است.”



وی با بیان اینکه تمامی جرائم و معوقات در حوزه مالیاتی این منطقه بخشیده می شود افزود: وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی دارد با هماهنگی سایر نهادها موضوع حذف مالیات از اصناف منطقه سیستان را مطرح کند.


وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: نگاه رئیس جمهور به عدالت منطقه ای نشان می دهد که تلاش می کنیم اختلاف مناطق برخوردار و حاشیه را کاهش دهیم.


خاندوزی ادامه داد: موضوع اصلی عدالت منطقه ای تفویض برخی تصمیمات و اختیارات به بخشداری استان است. وی تاکید کرد: بسیاری از استان های مرزی ما محور برنامه هفتم توسعه هستند و مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.



وی خاطرنشان کرد: طرح منطقه آزاد سیستان یکی از طرح های مهمی است که باید در اسرع وقت اجرایی و با دستور رئیس جمهور تصمیم گیری شود.


وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در بحث منطقه آزاد سیستان تاخیر وجود دارد و بخشی از هزینه اجرای آن باید با کمک منطقه آزاد چابهار تامین شود.


خاندوزی همچنین تصریح کرد: درآمد حاصل از معاملات گمرکی منطقه سیستان باید به آن منطقه بازگردانده شود و در آبادانی هزینه شود.


وی بیان کرد: موضوع خرده فروشی در پایانه شیر تا کمتر از 24 ساعت با هماهنگی استاندار حل می شود و موضوع تامین ایکس ری برای گمرکات مرزی این استان در دستور کار قرار دارد.



سفر وزیر اقتصاد و دارایی از مرز میلک هیرمند


خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی به همراه هیئتی از این وزارتخانه امروز پس از ورود به زابل از پایانه مرزی میلک در منطقه سیستان بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات پایانه مرزی با افغانستان را بررسی کرد.


مدیر پایانه مرزی میلک هیرمند گفت: 180 شرکت بین المللی و 2 شرکت کشتیرانی در این پایانه مرزی فعالیت می کنند و حدود هزار نفر در این مرز مشغول به کار هستند.


مصطفی ضیایی افزود: عمده کالاهای ترانزیتی از پایانه مرزی میلک به افغانستان قطعات یدکی خودرو و کالاهای صادراتی شامل لبنیات، میوه جات و غده، فرآورده های نفتی، برف و سیمان است.


وی گفت: در حوزه حمل و نقل مسافر با اقدامات و رایزنی هایی که انجام شد مجوز اتوبوس، تاکسی و وانت برای این مرز اخذ شد که باعث افزایش تردد مسافر و تردد ناوگان مسافری در مرز شیر شد.


مدیر پایانه مرزی میلک هیرمند افزود: 2 بازارچه فعال در این شهر مرزی وجود دارد که بازار گمشاد در شمال و بازارچه میلک در جنوب این منطقه است.


بازارچه مرزی شیر و پایانه شهر هیرمند در 340 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در مجاورت استان نیمروز افغانستان قرار دارد.


باید بگویم؛ سفر وزیر اقتصاد و دارایی به سیستان و بلوچستان 2 روزه و شرکت در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های وزارت اقتصاد و دارایی از مهمترین برنامه های احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید