جراحی اقتصادی مراحل تکمیلی خود را طی می کند/ ضرورت حل مشکلات گام اول مردمی سازی یارانه ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت ارتقای یارانه ها گفت: طرح ارتقای یارانه ها یکی از نقاط مشترک مجلس و دولت است که مدل یارانه ها باید از ابتدای زنجیره مستقل باشد که بسیار خوب و خوب است. اصل ضروری است و همه باید کمک کنند تا به پایان برسد. «منافع او به نفع مردم است.

وی افزود: یکی از ایرادات مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح ارتقای یارانه ها به سازوکار اجرایی وزارتخانه های مختلف از جمله جهاد، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و وزارت دادگستری است. از مجازات هایی که باید سازوکار اجرایی خاص خود را داشته باشند.» پیشنهاد شد.

نظری گفت: متأسفانه علیرغم لزوم اجرای اصل طرح ارتقای یارانه ها، سازوکار اجرای آن به دقت مورد توجه قرار نگرفته است و در زمان راه اندازی این طرح، نبود سازوکار اجرایی مشکلات زیادی را برای هر دو ایجاد کرد. و مسئولان گیج شده بودند و برخی اختلافات و سردرگمی ها منجر به سوء استفاده دشمنان قسم خورده از این طرح بسیار خوب شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت با بررسی دقیق سازوکار اجرا در حال رفع مشکلات است و به نظر می رسد جراحی اقتصادی مراحل تکمیلی را طی کند و کشور به زودی فاز اول اجرای طرح ارتقای یارانه ها را آغاز کند. روغن نباتی عبور خواهد کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: مرحله دوم اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در حال انجام است، مراقبت‌های لازم و بررسی مشکلات در حال انجام است و امیدواریم مشکلاتی که در مرحله اول این طرح وجود داشت، انجام شود. مرحله دوم به طور سنتی حذف می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول اجرای طرح دموکراتیزه سازی یارانه ها، کار وزارتخانه ها دارای نقاط قوت و ضعف بود و در گام دوم باید نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف شناسایی و رفع شود تا آثار او و مشکلات مردم کمتر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید