جریمه جورجینا در عربستان سعودی به دلیل پوشیدن حجاب؟

قرارداد کریستیانو رونالدو با نصر همه خانواده را مجبور کرد به عربستان سعودی نقل مکان کنند و برای سازگاری با فرهنگ بسیار متفاوت تلاش کنند.

این ممکن است برای جورجینا رودریگز، شریک زندگی کریستیانو رونالدو دشوارتر باشد، زیرا نحوه لباس پوشیدن و سبکی که برای ظاهر شدن در انظار عمومی و شبکه های اجتماعی انتخاب می کند با قوانین عربستان سعودی بسیار متفاوت است. اما این مدل و اینفلوئنسر باید خود را با آداب و رسوم سختگیرانه عربستان سعودی که کشوری مسلمان با قوانین بسیار سختگیرانه مخصوصا برای زنان است، تطبیق دهد و در نحوه لباس پوشیدن خود تجدید نظر کند.

جورجینا با لباسی غیر رسمی و گشاد معروف به ابایا در میان جمعیت دیده شد. اما او جورجینا است و می خواست استایل شخصی خود را حفظ کند و همانطور که می خواهد لباس بپوشد. اما نوع پوشش او ممکن است برخلاف قانون عفت عمومی عربستان سعودی باشد.

وب سایت مسافرتی «ویزیت عربستان» توضیح می دهد: پوشیدن لباس های گشاد که آرنج و زیر قوزک پا را می پوشاند در مکان های عمومی توصیه می شود.

اگرچه فهرست کاملی از لباس‌های ممنوعه وجود ندارد، اما واضح است که زنان در عربستان سعودی نمی‌توانند دامن کوتاه، شلوارک، تاپ یا سایر لباس‌های کوتاه بپوشند.

به گزارش مارکا، با توجه به اینکه جورجینا رودریگز در خطر زیر پا گذاشتن این قوانین سختگیرانه قرار دارد، احتمالا با جریمه نقدی روبرو خواهد شد.

اولین بار که یک گردشگر در عربستان مرتکب چنین تخلفی می شود باید 100 ریال جریمه معادل حدود 25 یورو بپردازد. برای دومین تخلف از این دست جریمه 200 ریالی، کمی کمتر از 50 یورو است.

اما این پول برای کریستیانو رونالدو با دستمزدهای نجومی ای که از تیم النصر می گیرد رقمی نیست و مثل قطره ای در دریاست، اما او و جورجینا رودریگز مطمئناً می خواهند از دردسر دور باشند و حاشیه های خود را ترک نکنند. کام آنها تلخ می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید