جزئیات آخرین رتبه بندی ایالتی معلمان در دولت

جزئیات آخرین رتبه بندی ایالتی معلمان در دولت

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری هر ساله به نظام تعلیم و تربیت رسیدگی می کنند و دستورات راهبردی مهمی را صادر می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری معلمان را پیشگامان تمدن نوین اسلامی و شکوفایی اسلامی و نمونه هایی اعلام کرده و معتقدند تربیت نسل آینده در گرو معلمان و نظام تعلیم و تربیت است.

نوری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در راهکارهای اجرایی کلان به اجرای سند تحول آموزش و پرورش اشاره کردند، گفت: پس از گذشت 10 سال از تصویب این سند، از نحوه اجرای آن ابراز نارضایتی کردند زیرا ویژگی های آن قابل سنجش است. وی در خصوص تربیت معلم، تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش و کیفیت تربیت معلم را نیازمند ارتقاء دانست و از عملکرد خوب معلمان در دوران تاج گزاری تشکر کرد.
پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 25 هزار نفر افزایش می یابد
وی ادامه داد: وی از تعداد بازنشستگان و جذب نیروی کار کم ابراز نگرانی کرد و برای رفع این نگرانی امسال 34 هزار و 813 نفر از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش می شوند و با توافق وزارتخانه 25 هزار دانش آموز به فرهنگیان اضافه می شود. سهمیه دانشگاه ها برای جبران بخشی از کمبود معلم. البته بخشی از این کاستی ها از 10 سال پیش آغاز شد که دانشگاه فرهنگیان با 64 پردیس و 30 واحد اقماری تنها 3400 دانشجو پذیرش کرد و برای سال تحصیلی جدید این ظرفیت را به 50 هزار نفر خواهیم رساند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای کار باکیفیت در دانشگاه فرهنگیان دستور دارند، گفت: نسبت معلم به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان باید افزایش یابد و با وزارت علوم برای این کار توافق شده است. . وی همچنین توصیه هایی در خصوص جان و حقوق معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی ارائه کرد که با همکاری دولت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نوری با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: قانون رتبه بندی موجب ارتقای کیفیت آموزشی می شود و رتبه بندی علاوه بر ارتقای کیفی به ارتقای معیشت معلمان کمک می کند. . مصوبه قوه مجریه است.

وی در خصوص اجرای سند تحول گفت: باید چند معیار برای سند تحول داشته باشیم. سند تحول 131 راهکار برای 23 هدف عملیاتی دارد که برای آن باید شاخص های کمی را به دست آوریم و در حال حاضر مبنایی برای اجرای سند تحول ایجاد کرده ایم اما باید نظارت بر اجرای سند در مدرسه داشته باشیم. برای اجرای سند تحول باید گفتمانی وجود داشته باشد که با صدا و سیما تفاهم نامه ای منعقد شود تا اجرای سند تحول در جامعه معضل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره زیرساخت های ارائه شده در ایام ولیعهد و آموزش مجازی اظهار داشت: سیستم آموزشی در ایام تاج و تخت نباید برای مدت طولانی تعطیل باشد و تابستان امسال ساعاتی برای تاخیرهای ناشی از تعطیلی مدارس در ایام تاج و تخت وجود خواهد داشت. . ما برای دانش آموزان جبران خواهیم کرد و در آینده می توان بیشتر فعالیت های فوق برنامه و تکالیف را در چارچوب یک شبکه شاد انجام داد. البته دانش آموزان همچنان از شبکه شاد برای تقویت دروس خود استفاده می کنند.

نوری در خصوص استفاده از رتبه های برتر کنکور در آموزش و پرورش گفت: علاقه مندیم رتبه های برتر کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و برای تشویق نخبگان برای ورود به آموزش و پرورش، مقرر شد این افراد امتیاز خود را دریافت کنند. رتبه اول در سه سال به جای پنج. «افراد نخبه به حرکت جامعه و آموزش به سمت جامعه دانش محور کمک خواهند کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه مدارس در سال های گذشته از کمبود اعتبار برای ارتقای کیفیت رنج برده اند، گفت: بودجه آموزش و پرورش امسال نسبت به کل بودجه کشور رشد خوبی داشته است و این به ما امکان ارتقای کیفیت را می دهد. مدارس دولتی را افزایش دهید تا دانش آموزان ما بتوانند نتایج آموزشی بهتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حذف قسمت هایی از برنامه درسی که برای دانش آموزان موثر نیست، گفت: کتاب های درسی سال تحصیلی آینده صادر شده است اما قول می دهیم آن هایی که باید حذف شوند شناسایی و حذف شوند. کاربردهایی مانند آموزش مهارت ها، تقویت هویت ملی، قانون و نظم باید در برنامه درسی گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید