جزئیات اجرای طرح فاکتور الکترونیکی / فاکتور جدید برای ماه مارس چه زمانی صورتحساب می شود؟

جزئیات اجرای طرح فاکتور الکترونیکی / فاکتور جدید برای ماه مارس چه زمانی صورتحساب می شود؟

همشهری نوشت: مدیر محتوای طرح کاتالوگ الکترونیکی وزارت صمت گفت: با تمام 4 هزار خانوار هرمز که از اعتبار کاتالوگ الکترونیک استفاده کرده بودند تماس گرفتیم و از آنها پرسیدیم که بیش از 94 درصد از روند خرید چقدر رضایت دارند. مردم از روند خرید و سهولت آن کاملا راضی بودند.

اجرای آزمایشی طرح الکترونیک کالابرگ که به مدت 15 روز در هرمزگان آغاز شده بود با الحاق سه استان قزوین، گیلان و مرکزی از روز شنبه وارد فاز جدیدی شد.

محسن نیک نفس مدیر محتوای پروژه کالابرگ الکترونیک وزارت حراست در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص وضعیت اجرای طرح کالابرگ در استان هرمزگان گفت: استفاده از اعتبار کالابرگ کاملا اختیاری است و اصولا اجرای پروژه کالابرگ به این معنا نیست که مردم نمی توانند کمک نقدی خود را برداشت کنند.

نیک نفس ادامه داد: تاکنون از جمعیت 400 هزار نفری استان هرمزگان، 50 هزار نفر اپلیکیشن «شما» را برای استفاده از اعتبار کارت یارانه سرپرست خانوار نصب کرده اند و از این میان 4 هزار خانوار از مغازه های دارای قرارداد هستند. با ما خریدی انجام داده ایم و بقیه مردم بعد از واریز یارانه نقدی فردا منتظر دریافت آن هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتبار کالابرگ یک ماه زودتر از یارانه نقدی صورت می گیرد و مردم می توانند از آن استفاده کنند، ادامه داد: کسانی که از کل موجودی استفاده نکرده اند با واریز یارانه مابه التفاوت دریافت می کنند.

مدیر محتوای پروژه کالابرگ الکترونیک وزارت امنیت گزارش داد که اعتبار مارس کالابرگ برای مردم همزمان با پرداخت کمک هزینه در ماه فوریه دریافت می شود.

نیک نفس ادامه داد: البته هنوز اطلاع رسانی گسترده نشده است و هنوز خیلی ها نمی دانند که اجباری برای خرید وجود ندارد و اتفاقاً خرید برایشان بهتر و به صرفه تر است.

وی گفت: باید به منتقدان اجرای طرح فهرست کالا این توضیح را بدهم که اتفاقاً یارانه پولی برای دولت بهتر و راحت تر است اما اکنون در اجرای فهرست کالای الکترونیکی. با طرح، قیمت کالاها در شهریور 1400 محاسبه می‌شود و در صورت گران شدن کالا، دولت باید مازاد آن را در بودجه و برنامه‌های خود آماده کند که کار را برای دولت سخت‌تر می‌کند.

مدیر محتوای طرح جزوه الکترونیکی محموله های وزارت حراست با توجه به رضایتمندی خود از اجرای این طرح در هرمزگان طی 15 روز اجرای آن، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل فنی نداشته ایم و خطای تراکنش ها صفر است که اتفاق بسیار خوبی است.» هدف ما رسیدن به دورترین نقاط در هر استان است، خوشبختانه تاکنون بیش از 1500 فروشگاه کوچک، متوسط، زنجیره ای و بزرگ در استان به این سامانه متصل شده اند. که بیش از 25 درصد از مغازه های استان هرمزگان را تشکیل می دهند، تعداد آنها افزایش می یابد.

رضایت 94 درصد

نیک نفس در خصوص میزان رضایت مردم و سهولت خرید از طریق کاتالوگ الکترونیکی گفت: استقبال مردم از پروژه کالابرگ بسیار بیشتر از انتظار ما بوده است. ما با تمام کسانی که خرید کرده بودند تماس گرفتیم و از آنها پرسیدیم که چقدر از روند خرید رضایت دارند، جالب اینجاست که بیش از 94 درصد از مردم از روند خرید و سهولت آن رضایت کامل داشتند.

چه خبر از اجرای طرح در گیلان، قزوین و مرکزی؟

مدیر محتوای طرح کاتالوگ الکترونیکی وزارت حراست در خصوص جزئیات اجرای طرح کالابرگ در ۳ استان گیلان، قزوین و مرکزی گفت: اجرای طرح کالابرگ عملا از روز شنبه در این استان ها آغاز شد. و تاکنون بیش از هزار فروشگاه در 3 استان به این طرح پیوسته اند. و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در استان ها نیز تا چند روز آینده به این طرح اضافه خواهند شد. به محض اینکه بتوانیم اعتبار را تکمیل کنیم پیامکی برای مردم ارسال می شود تا از اجرای طرح اطلاع رسانی شود که طی چند روز آینده این اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید