جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

وزارت رفاه فعلی در نهایت نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران از سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرد و گفت: برای سال جاری 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان به حقوق سایر کارکنان اضافه می شود. حداقل حقوق کارمندان معادل درآمد ماهانه یک کارگر عادی خواهد بود.

این نقل قول توسط افراد حاضر در جلسه کانون سالمندان مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توسط محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شنیده شد و آن را با سایر افرادی که در جلسه حضور نداشتند به اشتراک گذاشتند.

بر اساس این صحبت ها قرار است طی روزهای آینده تصمیمات جدیدی برای مستمری بگیران غیرحداقلی تامین اجتماعی صادر شود و بر اساس این تصمیمات افزایش دستمزدها از پایان شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

اما اگر این اتفاق بیفتد یک میلیون و ششصد هزار مستمری بگیر غیرحداقلی بابت مابه التفاوت این افزایش در پنج ماه گذشته از سازمان بیمه طلب طلب خواهند شد.

نکته این درخواست جدید مابه التفاوت محاسبه ای است که در فروردین تا مرداد ماه سال جاری بر اساس احکام افزایش حقوق قبلی به مستمری بگیران غیرحداقلی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

در کنار این صحبت ها، زاهدی وفا در تجمع امروز بازنشستگان تامین اجتماعی برای فروش یا واگذاری سهام برخی شرکت ها و همچنین کمک به حل مشکل مسکن کارگران بازنشسته که هنوز از جزئیات آن اطلاعی در دست نیست، صحبت کرد. بر این اساس به نظر می رسد پرونده جنجالی افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 توسط سازمان تامین اجتماعی پس از پنج ماه اختلاف بازنشستگان و دولت و در نهایت مداخله مجلس سرانجام بسته شود.

افزایش حقوق کارکنان نیز تصمیم گیری شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مراحل پایانی مصوبه ویژه ۳۵ درصدی کارکنان دستگاه هایی که شامل آنها نشده است در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسینی گفت: با تلاش وزیر سابق و محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 35 درصد فوق العاده ویژه کارکنان وزارتخانه هایی که مشمول این وزارتخانه ها نبودند تکمیل شد. به وزارت کار در مراحل نهایی تصویب قرار دارد و از ماه آینده (شهریور) بر حقوق این کارکنان اعمال خواهد شد.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم عدالت خواهی است و بر این اساس اقشار ضعیف و استان های محروم جایگاه ویژه ای دارند و دولت نیز جایگاه ویژه ای برای آنها دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف از سفر به استان بررسی مسائل و مشکلات این اداره کل و حضور در شورای هماهنگی، بررسی سیاست های سازمان است. دولت جدید و ارزیابی اقدامات انجام شده تاکنون.

زمان صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان اعلام شد

میرهاشیم موسوی گفت: نحوه تامین وجوه، نحوه و زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های گذشته با همکاری کانون های بازنشستگی متعاقبا اعلام می شود. میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در دیدار با مستمری بگیران اعلام کرد: با توجه به پیگیری های ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضوابط جدید بازنشستگی بازنشستگان از سایر سطوح طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار در شهریور ماه صادر و حقوق این عزیزان بر اساس ضوابط جدید پرداخت خواهد شد. همچنین راه های تامین وجوه، نحوه و زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های قبل نیز با همکاری کانون های بازنشستگان متعاقبا اعلام خواهد شد.

موسوی در این جلسه به تشریح برخی از دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در دوره اخیر از جمله تسویه بدهی انباشته بانکی این سازمان پرداخت و توجه به معیشت مستمری بگیران را از اولویت های اصلی این سازمان معرفی کرد. و گفت: در سال جاری در بودجه پیش بینی شده است که 90 هزار میلیارد تومان از محل الزامات سازمان بیمه گر پیش بینی شده است که برای تدوین سازوکارهای اجرای آن پیگیری می کنیم. موسوی همچنین در این رابطه در تماس تلفنی با خبرنگار ساعت 14 شبکه یک سیما توضیح داد: پیش از این مصوبه ای که برای مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی در شورای دولت مطرح شده بود مصوبه ای بود که مصوبه قبلی را نپذیرفته بود. یک مصوبه شورای عالی کار در سطوح دیگر و تا سقف 10 میلیون تومان 10 درصد به اضافه 650 هزار تومان و بالای 10 میلیون تومان افزایش 10 درصدی را تصویب کرده بودند که در خرداد ماه به ما اعلام شد و ما طبق قانون اجرا شد.

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در شهریور ماه احکام جدیدی صادر می کنیم و بر اساس احکام جدید پرداخت حقوق به شهریور انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید