جزئیات افزایش یارانه; از 90 تا 126 هزار تن

جزئیات افزایش یارانه;  از 90 تا 126 هزار تن

افزایش یارانه نقدی وعده ای بود که باید در آذرماه داده می شد اما نشد. یارانه مربوط به حذف ارز 4200 و منابع آن. این در حالی است که به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، پیش بینی می شود از اوایل آذرماه یارانه ها دو برابر شود و به عنوان مثال یک خانواده چهار نفره کالا و پولی معادل 800 هزار تن دریافت کند.

پرداخت وابسته به مشترکین بر اساس دهک

اگرچه این یارانه به زودی سررسید می شود، اما توضیح واضح و رسمی در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که پیگیری های ایسنا از منابع آگاه نشان می دهد که یارانه جدید به جمعیت 60 میلیون نفری که همان دریافت کنندگان کمک معیشت هستند، هر ماه پرداخت می شود. بنابراین 30 میلیون نفر 90 هزار تن یارانه و 30 میلیون نفر دیگر 126 هزار تن یارانه دریافت خواهند کرد.

توزیع یارانه به این صورت است که یک تا چهار دهک 126 هزار تن و پنج تا هفت دهک 90 هزار تن دریافت می کنند. این 60 میلیون نفر که از سوی جمعیت 78 میلیونی یارانه بگیران در سال 1398 انتخاب شدند، کمک هزینه معیشت دریافت می کنند، یعنی. منابع ناشی از افزایش قیمت بنزین است که در روز دهم هر ماه پرداخت می شود در حالی که یارانه جدید با روز دهم ماه همراه است. مشخص نیست نفقه پرداخت می شود یا در روز جداگانه.

بر این اساس، با پرداخت یارانه 90 تا 126 هزار تنی خانوارهای دریافت کننده کمک هزینه معیشتی که دارای مبالغ مختلف بین 55 تا 205 هزار تن با یارانه نقدی 45 هزار و 500 تن برای هر نفر دریافتی، کل یارانه ماهانه تا سقف 800 تن می شود. هزار تومان هم می رسد.

قرار بود نقشه باشد، اما نشد

پیش از این قرار بود پرداخت این یارانه جدید به صورت کارت اعتباری باشد اما ظاهراً نتیجه قطعی در این زمینه حاصل نشده است و احتمالاً پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

منابع در حال حاضر قابل مذاکره است

اما منابع پرداخت این یارانه های جدید باید از محل حذف 4200 تنی باشد که هنوز انجام نشده است، اما ظاهرا توافقی بین دولت و مجلس برای تامین اعتبار تا سال 4200 صورت گرفته است. تناژ حذف می شود.

تکلیف نهایی احتمالا امشب اعلام خواهد شد

به گزارش ایسنا، قرار است امشب جلسه جمع بندی نهایی در خصوص پرداخت یارانه جدید برگزار شود و به زودی اعلام رسمی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید