جزئیات انتخاب معلمان مدارس غیردولتی برای بازدید از کلاس های درس

جزئیات انتخاب معلمان مدارس غیردولتی برای بازدید از کلاس های درس

روند انعقاد تفاهم نامه بین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و دانشگاه فرهنگیان برای کمک به تحقق اهداف دولت مردمی و اجرای سند تحول بنیادین و سیاست های آموزشی مبتنی بر تحقق عدالت آموزشی و همچنین ماده 27 قانون تشکیل و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مبنی بر ارتقای سطح دانش معلمان و مربیان و سایر کارکنان مدارس و مراکز غیردولتی با اولویت مناطق محروم و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس و مراکز غیردولتی، آموزش از راه دور و امور شهرداری.

در این مراسم احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس، مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با تبریک حلول ماه رجب و ولادت با سعادت امام باقر (ع) گفت: برنامه ریزی شده است. در سال های آینده مدارس غیردولتی به مدارس هیئت مدیره با نگاه مشارکت های چندجانبه تبدیل می شوند.

وی با اشاره به لزوم افزایش صلاحیت حرفه ای و عمومی معلمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت و انسان سازی است و این فعالیت تضمینی برای آینده کشور است و با توجه به به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب برای یک کشور، یک تمدن، یک ملت، مهمترین سرمایه ها سرمایه انسانی است.

محمودزاده با بیان اینکه سرمایه انسانی در مجموعه آموزشی، در نهاد آموزشی و در مدرسه تربیت می شود افزود: هر نوع برنامه ریزی برای پیشرفت کشور منوط به برنامه ریزی دقیق و صحیح در آموزش و پرورش و نگاه درست به آموزش و پرورش است. این امر باید با توجه ویژه به معلمان به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف باید همه برنامه ریزی ها در آموزش و پرورش بسیج شود تا معلم در کلاس حضوری پربار داشته باشد، ادامه داد: اهمیت این موضوع در تمام اسناد بالادستی نظام آموزشی ذکر شده است از 23 هدف عملیاتی. در سند تحول بنیادین 4 هدف عملیاتی مربوط به نیروی انسانی و معلمان است. همچنین از 131 مصوبه سند تحول بنیادین، 25 تصمیم مربوط به موضوع نیروی انسانی و معلمان در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم در سال های آینده تمام نیروی انسانی آموزش و پرورش جذب دانشگاه فرهنگیان شود، افزود: مراکز اجرایی سند تحول بنیادین با دستور دولت سیزدهم ایجاد شد و ما نیز در این زمینه اقدام کردیم. امید است با وجود این اردوگاه، سند اصلی تحول که معلم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اهداف سند تحول از جمله آموزش، بهسازی، تربیت، نگهداری و رفاه معلمان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: 2 میلیون و 200 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی و یک میلیون و 100 هزار نفر نیز از دوره های تقویت زبان استفاده می کنند. البته زبان آموزی در سبد آموزشی همه خانواده ها قرار دارد پس باید با مدیریت و برنامه ریزی اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

محمودزاده با اشاره به اینکه در قانون تشکیل اداره مدارس غیردولتی دو ماده بر ارتباطات علمی، گزینش و صلاحیت عمومی معلمان در مدارس و مراکز غیردولتی تاکید شده است افزود: در ماده 27 همین قانون که تصویب شد. از سوی شورای اسلامی دوره تکمیلی تربیت مربی و معلم در نظر گرفته شد که البته آموزش و پرورش موظف به انجام این کار بود.

وی ادامه داد: 250 هزار معلم در مدارس غیردولتی تدریس می کنند که از این تعداد 170 هزار نفر شغل آزاد با مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و 110 هزار نفر نیز در مراکز آموزشی و مدارس هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی افزود: با هماهنگی های انجام شده با گزینش و تفاهم نامه ای که قرار است منعقد شود، گزینش معلمان مدارس غیردولتی از دهه اول اردیبهشت ماه سال جاری انجام می شود. پایان شهریور ماه و با صلاحیت عمومی که آموزش محسوب می شود و این آموزش است این معلمان در کلاس ها حضور خواهند داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه این گزینش شامل معلمانی است که در سال های اخیر در مدارس غیردولتی استخدام شده اند، افزود: این گزینش شامل مدارک مرتبط با دانش آموزشی، عملکرد آموزشی است. و با توجه به دانش عمومی که باید در همه معلمان به عنوان یک صلاحیت حرفه ای ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید