جزئیات انتصاب معلمان و معلمان بازنشسته منتشر شد

جزئیات انتصاب معلمان و معلمان بازنشسته منتشر شد

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش استان کرمان در یک نگاه بر اساس آخرین آماری که از مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش داریم 6200 کد مدرسه فعال است که از این تعداد 5800 مدرسه در حال حاضر فعال است.

وی با اشاره به اینکه 680 هزار دانش آموز در مناطق 32 گانه ادارات آموزش و پرورش حضور دارند، افزود: 43 هزار پرسنل در قالب مدیر، معاون، کادر اجرایی و معلم در مدارس فعالیت می کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، از 24 فروردین ماه که مدارس سراسر کشور به صورت حضوری شد، مدارس کرمان در تمامی مناطق به صورت حضوری آغاز می شود و این آموزش تا اردیبهشت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای مهر تاکنون تیم های بازرسی برای بازدید از مدارس برای بررسی وضعیت فیزیکی مدارس و نحوه کار نیروی انسانی فعال شده اند و این تیم ها تاکنون از تمامی مدارس استان بازدید داشته اند.

رضایی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نیروی انسانی در تابستان ساماندهی و ابلاغیه صادر شد، گفت: همه معلمان قبل از شروع مدارس ساماندهی شده بودند و مدرسه ای بدون معلم نبود.

وی افزود: 6 هزار نفر در فرآیند واگذاری شرکت کردند که از این تعداد حدود 4 هزار نفر برای نقل و انتقالات درون استانی جابجا شدند و مابقی همکاران منصرف شدند و 800 نفر فاقد صلاحیت شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 480 متقاضی برای نقل و انتقالات خارج از استان وجود دارد، گفت: امسال 286 نفر از استان های دیگر وارد کرمان شده و 624 نفر نیز از استان خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند واگذاری باید بر اساس نکات همکاران انجام شود، تصریح کرد: در صورتی که همکاران نسبت به فرآیند انتقال استان اعتراض داشته باشند، بررسی می شود تا حقی ضایع نشود.

رضایی در خصوص جذب معلم و سرباز از تبصره 10 گفت: معلمانی که از طرق مختلف وارد آموزش و پرورش شدند تا حدودی ساماندهی شدند. اولویت ما این است که بومی سازی را مهمترین اصل در آموزش بدانیم. ما در تلاش هستیم تا اختیارات شهرهای مختلف را در مناطق خود منتقل کنیم.

وی افزود: در کرمان کمبود معلم نداریم و با فعال سازی مجدد بازنشستگان و استفاده از کادر آموزشی حقوق بگیر کمبود معلم در مدارس استان کرمان را جبران کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه متأسفانه سرانه آموزشی در استان کرمان در پایین ترین سطح کشور و شهر کرمان از سطح استان پایین تر است، تصریح کرد: یکی از دلایل این معضل مهاجرت افراد جامعه است. اتباع خارجی به گونه ای که امسال بیش از 10 هزار دانش آموز به جمعیت دانشجویی کشور اضافه شد.

وی افزود: 600 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش استان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که قرار است ظرف 3 سال در مدارس کرمان توزیع شود.

رضایی گفت: 167 مدرسه نیمه تمام در استان وجود دارد و متاسفانه وضعیت فضای ورزشی استان کرمان نسبت به سایر استان های کشور مطلوب نیست.

وی افزود: با هزینه 20 میلیارد تومانی در 32 منطقه استان کرمان زمین چمن برای دانش آموزان ایجاد شد و در نظر داریم در آینده نزدیک 12 سالن ورزشی بزرگ دیگر برای مدارس دخترانه بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید