جزئیات برخورد با فحاشی در ادارات; آیا یک کارمند بدحجاب اخراج شده است؟

جزئیات برخورد با فحاشی در ادارات;  آیا یک کارمند بدحجاب اخراج شده است؟

روز جدید مرحله اول قانون عفاف و حجاب در سطح ادارات و نهادهای دولتی و کشوری با ابلاغ وزارت کشور اعمال می‌شود و پس از اجرای صحیح و موفقیت‌آمیز در ادارات، مرحله دوم این قانون در ساعت 13:00 اجرا می‌شود. سطح اصناف و مغازه ها.

قانون عفاف و حجاب هم اکنون در خدمات عمومی در حال اجراست که مورد انتقاد برخی نخبگان قرار گرفته است. منتقدانی که نشان می دهند متن قانون را نخوانده اند.

وزارت کشور اخیراً از اجرای مرحله اول قانون عفاف و حجاب به نهادها و ارگان های مختلف خبر داده است.

با گرم شدن هوا در بهار 1401 شاهد بازتاب ناهنجاری در جامعه بودیم که در رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب بیشتر نمود پیدا کرد.

قانون عفاف و حجاب به نهادهای وزارت کشور ابلاغ شده و تشکیل ستاد و اجرای قانون بر عهده ستاد است.

بر اساس این قانون که اجرای آن به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است، در مرحله اول دولت و نهادهای دولتی موظف به رعایت موضوع حجاب در ادارات هستند و در این راستا جلساتی با موضوع حجاب تشکیل شد. کارمندان مؤسسات مختلف را تبرئه می کند.بیش از دو هفته طول می کشد.

اما اجرای این قانون با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد و اخیراً یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تندی واکنش نشان داد و گفت: طبق قوانین اسلامی هیچکس حق ندارد زن را به دلیل بی حجابی اخراج کند. این واکنش نشان می دهد که یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم قانون مطالعه نکرده و احتمالا بر اساس شایعات و شایعات نسبت به قانون عفاف و حجاب واکنش نشان داده است.

با بررسی متن قانون عفاف و حجاب در می یابیم که هیچ ماده ای در قانون وجود ندارد که بر اساس آن کارمند به دلیل بدحجابی اخراج یا حتی مجازات و توبیخ شود. در متن قانون آمده است: هنگام نظارت و گزارش فحاشی در دفتری ابتدا به مافوق تذکر داده می شود و در صورت تکرار به مدیر توبیخ و در صورت تکرار موضوع بدحجابی در دفتر، مدیر به وی ابلاغ می شود. از دفتر حذف شد. . بنابراین قانون ربطی به کارمند ندارد و تصمیم به تشویق یا تنبیه کارمند با مدیر سازمان است.

نکته اینجاست که در هیچ کجای قانون عفاف و حجاب از واژه اخراج استفاده نشده است، بلکه بر اساس شایعات به اخراج کارمندان متعرض انتقادات زیادی وارد است. البته قضاوت و اظهار نظر بدون تحقیق جامعه محور امری اجتناب ناپذیر است، اما از مسئول انتظار می رود ابتدا قانون یا مصوبه ای را مطالعه و بررسی کند و سپس به آن پاسخ دهد.

برای اطلاع بیشتر از جمله قانون عفاف و حجاب و توضیح آن به مسئولان و دست اندرکاران به سراغ حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر رفتیم.

خانم محمدی با اشاره به قانون عفاف و حجاب و برائت کارکنان نهادها گفت: قبل از اجرا برای همه نهادها و مسئولان کشور ارسال شده بود تا بررسی و نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنند. با آنها برگزار شد و روند اجرای قانون به طور جامع تشریح شد و کارکنان نهادها تبرئه شدند.

سخنگوی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه قبل از اجرا قانون علما و بزرگان حوزه را تبیین کرده بودیم، گفت: تعجب آور است که یک تبصره رسمی در مورد قانون عفاف و حجاب اظهار نظر کرده است.

وی گفت: نخبگان و مسئولان باید قبل از اظهار نظر قانون را مطالعه کنند. نظرات و انتقادات، ابتدا قانون را مطالعه کنید و ندانسته آب به آسیاب دشمن نریزید.

مرحله اول قانون عفاف و حجاب در سطح ادارات و نهادهای دولتی و کشوری با ابلاغ وزارت کشور اعمال می‌شود و پس از اجرای صحیح و موفقیت‌آمیز در ادارات، مرحله دوم این قانون در ساعت 13:00 اجرا می‌شود. سطح اصناف و مغازه ها.

تدوین قانون عفاف و حجاب حدود چند سال پیش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر محول شد.

وزارت کشور اجرای قانون عفاف و حجاب و همچنین مسئولیت ستاد خود را به یک ستاد معروف واگذار کرده است که مرحله اول آن در سطح ادارات دولتی از بیش از دو هفته پیش آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید