جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای مربیان

جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای مربیان

ایوب ابراهیمی در این خصوص گفت: آموزش و پرورش با حضور معلمان توانمند موثر می شود. کارآموزان واجد شرایط یا قبول شدگان در آزمون شغلی پودمان 1، دوره های آموزشی مشمول آزمون هایی را که در پایان دوره برگزار شد، طی کردند.

وی افزود: سه مولفه فرهنگی در این دوره سنجیده می شود، موضوع آموزش حرفه ای یا کارورزی و آزمون صلاحیت حرفه ای. مؤلفه فرهنگی نیز مشمول آزمون هایی است که در آزمون آتی سنجیده می شود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزشیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یکی از مؤلفه های دیگر این دوره که آزمون صلاحیت معلمان است در آینده برگزار می شود، گفت: آزمون صلاحیت حرفه ای در روز جاری برگزار می شود. بر اساس یک ماده که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 833 تصویب کرد. بر اساس این ماده واحده شرط استخدام شغل معلمی در مدارس دولتی و غیردولتی، قبولی در آزمون صلاحیت حرفه ای و اخذ گواهینامه مربوطه می باشد، لذا شرکت کارآموزان در این دوره و قبولی در آزمون الزامی است. با شایستگی و رفتار محترمانه

ابراهیمی ادامه داد: آزمون صلاحیت حرفه ای شامل مطالب و مطالب درسی است که از قبل اعلام و در پرتال دانشگاه بارگذاری شده و در دسترس است. چارچوب ارزشیابی آزمون صلاحیت حرفه ای در قالب هفت دفتر برای رشته های مختلف تعریف شده است و برای هر رشته پنج محتوای آموزشی گنجانده شده است که برخی از آنها عمومی و برخی دیگر تخصصی هستند.

وی با اشاره به اینکه هر جزء دارای امتیاز مشخصی است، گفت: از 1000 نمره، 275 نمره برای مؤلفه «یادگیری» و 275 نمره برای مؤلفه «فرهنگی» و مابقی امتیاز به آزمون جامع مرتبط است که بر اساس سوالات کتبی با چهار گزینشی و به صورت کاربردی طراحی شده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان افزود: شرکت کنندگان باید در هر یک از مولفه های کارورزی، فرهنگی و صلاحیت حرفه ای 65 درصد نمره را کسب کنند.

ابراهیمی درباره کسانی که می توانند در این آزمون شرکت کنند، گفت: آزمون نیمه دوم بهمن ماه برگزار می شود. کلیه افرادی که از آزمون استخدامی 1400 (ورودی از 1401) وارد دوره آموزشی مهارتی شده اند می توانند در این دوره شرکت کنند. با توجه به اینکه باید سهمیه های لازم را در مولفه آموزشی و فرهنگی دریافت کرده باشند.

وی افزود: همچنین بقیه افراد دوره های قبل که دو بار در آزمون جامع شرکت کردند و نمره لازم را کسب نکردند برای آخرین بار در این آزمون پذیرفته شدند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزشیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: تمدید قراردادها و احکام معلمان جدید منوط به احراز شرایط لازم برای اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید