جزئیات تالیف کتب درسی سال تحصیلی آینده / مهلت 12 ژوئن


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838925

ثبت سفارش خرید کتاب درسی سال تحصیلی 1402-1401 برای کلیه مقاطع و رشته های تحصیلی – به جز پایه های اول، هفتم و دهم – از 27 فروردین آغاز و تا 21 خرداد ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثبت سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی 1401-1401 کلیه رشته های تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و بر اساس جدول تقویم زیر انجام می شود:


dcebad84 29e3 419a a7ab e61fb67eb7d6 خبر خاکستری

با توجه به اطلاعات جدول فوق، اولیا یا مدیران مدارس تحصیلات تکمیلی (پیش دبستانی فوق العاده)، از پایه دوم تا ششم ابتدایی (عادی و فوق العاده)، پایه هشتم و نهم متوسطه اول و دانش آموزان استثنایی حرفه ای، یازدهم و دانش‌آموزان پایه دوازدهم دوره اول متوسطه (نظری، فنی، حرفه‌ای و حرفه‌ای) و دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم از دوره دوم متوسطه فوق‌العاده حرفه‌ای می‌توانند در مهلت مقرر که از 27 فروردین ماه آغاز می‌شود، نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. . آخرین مهلت ثبت نام تا 12 خرداد می باشد.

ثبت نام و سفارش بسته آموزشی برای دانش آموزان دوره های پایه (فوق العاده پیش دبستانی)، پایه اول ابتدایی (عادی و فوق العاده) و پایه هفتم متوسطه در مشاغل استثنایی و دانش آموزان پایه دهم متوسطه و مشاغل استثنایی انجام می شود. بیرون از 26 ژوئیه تا 31 سپتامبر برگزار شد.

در برخی موارد ممکن است دانشجو به دلایلی مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار اصول اولیه، رد شدن از سطح بالاتر یا جابجایی محل تحصیل برای تغییر سفارش قبلی خود پس از آن، بخواهد ترتیب در سیستم فروش را تغییر دهد و مطالب آموزشی را توزیع کند. ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از 12 جولای تا 31 سپتامبر.


نحوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی

کتب درسی دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه و عالی، کاردانش، معارف اسلامی و کتب تکمیلی برای دانش آموزان تیزهوش از دوره اول متوسطه از طریق مدرسه محل تحصیل آنها که به ترتیب دانش آموز مشخص می شود، توزیع می شود.

دانش آموز یا والدین دانش آموز موظفند فقط هزینه کتاب درسی را به قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) پرداخت کنند. لذا دریافت وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

به لطف فرآیند الکترونیکی فروش و توزیع کتب درسی، امکان کنترل ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان از طریق سامانه فراهم شده است. لذا درخواست نسخه چاپی فرم سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.

مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش گروهی کتب درسی دانش آموزان اقدام و از هدایت دانش آموزان یا اولیا به قهوه خانه ها خودداری کنند. بدیهی است دانش آموزان و اولیای آنها نیز در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه های اعلام شده سفارش انفرادی را ثبت کنند.


روش ثبت نام انفرادی و گروهی چگونه است؟

ثبت نام امسال از روش های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده می کند. در این راستا مخاطبان می توانند کتاب های درسی را به یکی از دو روش فردی یا گروهی سفارش دهند.

در روش انفرادی اولیای دانش آموزان می توانند با تماس با سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی واحد سفارش دوره های دانشجویی و پرداخت الکترونیکی قیمت، بسته آموزشی لازم را سفارش دهند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره شناسایی دانش آموز «رمز عبور» برای ورود است.

در روش گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه اسناد و مدارک به سفارش گروهی کتب درسی از سامانه مذکور مراجعه و نسبت به جمع آوری دسته جمعی کتاب های درسی اقدام می کنند.


سازمان پژوهشی به برخی از سوالات متداول پاسخ می دهد


– ترتیب کتاب برای دانش آموزانی که قبولی آنها در مقطع فعلی مشخص نیست چگونه است؟

مدارس و دانش آموزان موظف به ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی آینده به شرط پذیرش دانش آموز بر اساس جدول زمان بندی می باشند. ضمناً در صورت عدم قبولی دانش آموز در نمره فعلی، امکان تغییر نمره در زمان تعدیل سفارش وجود خواهد داشت.


– دانش آموزانی که احتمالاً در آینده خانه و مدرسه خود را از استانی به استان دیگر منتقل می کنند، چه زمانی باید سفارش داده و کتاب های درسی خود را خریداری کنند؟

بر اساس تقویم زمانی، این دانش آموزان باید کتاب های درسی خود را از طریق سامانه سفارش داده و خریداری کنند و با تنظیم سفارش، باید در مدرسه جدید ثبت نام کرده و سفارش خود را تنظیم کنند تا کتاب ها به مدرسه جدید تحویل داده شود. . در صورت عدم اصلاح سفارش به موقع، کتاب به آموزشگاه قبلی دانش آموز تحویل داده می شود.


– ثبت سفارش کتب درسی در سامانه انجام شده ولی پرداختی صورت نگرفته است. آیا مراحل سفارش و خرید کامل شده است؟

خیر؛ تا زمانی که هزینه کتاب های سفارش داده شده پرداخت نشود، فرآیند سفارش و خرید تکمیل نمی شود و عدم پرداخت منجر به انصراف از خرید می شود.


– نحوه پرداخت هزینه کتاب های درسی سفارش داده شده در سامانه چگونه است؟

پرداخت کتاب های درسی سفارش داده شده در سامانه به صورت اینترنتی با کارت بانکی و از طریق درگاه پرداخت های بانکی انجام می شود.


– چگونه می توانم مطمئن شوم که فرآیند ثبت سفارشم با موفقیت انجام شده است؟

روی منوی بررسی سفارش کلیک کنید و اطلاعات سفارش خود را مشاهده کنید. کد پیگیری سفارش نیز از طریق پیامک به شماره همراه دانشجو (که در مرحله ثبت سفارش در سامانه ثبت می شود) ارسال می شود.


– کتاب های درسی سفارش داده شده چگونه تحویل می شوند؟

کتاب های درسی سفارش داده شده به مدرسه دانش آموز تحویل داده می شود. مدرسه ای که دانش آموز در آن تحصیل می کند مدرسه ای است که در زمان ثبت نام یا تغییر سفارش مشخص شده است.


– برای ورود به سیستم چه اطلاعاتی لازم است؟

برای ورود به سامانه کد ملی و شماره سریال کارت دانشجویی الزامی است.


– دانشجوی خارجی چگونه می تواند وارد سامانه شود؟

دانش آموزان شهروندی باید به جای کد ملی شماره اتباع و به جای شماره سریال شناسنامه 6 رقمی یک (111111) را در سامانه سیدا وارد کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید