جزئیات تیراندازی ماموران یگان حفاظت جنگل های بهشهر + عکس

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه مازندران – ساری گفت: بامداد امروز جمعه 2 قاچاقچی چوب در ایست بازرسی در منطقه جنگلی کشیر بهشهر به خودروی سواری حمله کرده و با تیراندازی به سمت ماموران تیراندازی کردند. یک تفنگ که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

سرهنگ مجید ذکریاری در تشریح این حادثه توضیح داد: در پی گزارشی از سوی شهروندان از طریق سامانه 1504 مبنی بر شنیده شدن صدای اره برقی در منطقه جنگلی کشیر بهشهر، دو مامور یگان حفاظت از جنگل های خلیل شهر به محل اعزام شدند. به منطقه اعزام شدند

وی گفت: قاچاقچیان چوب به محض اینکه متوجه حضور ماموران شدند اره برقی خود را خاموش و در تاریکی شب مخفی شدند که دو گلوله به سمت خودرو شلیک شد که خوشبختانه به در و شیشه عقب خودرو اصابت کرد و ماموران پلیس بدون آسیب

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: به دلیل تاریکی شب و تیراندازی تیراندازان متواری شدند اما موضوع در کلانتری خلیل شهر مطرح شد. و گمانه زنی و پیگیری برای شناسایی تیراندازان انجام شد.

سرهنگ ذکریاری با بیان اینکه امروز چند نفر از مظنونان این حادثه شناسایی شدند، گفت: از آنجایی که اکثر این متخلفان در منطقه قابل شناسایی هستند، امیدواریم با همکاری پلیس و دستگاه قضایی عاملان تیراندازی شناسایی شوند. در اسرع وقت دستگیر می شوند اجازه دهید ماجراها به سراغشان بیاید.

وی یکی از مهم ترین مشکلات یگان حفاظت جنگل ها را قوانین و مجازات های ناتمام خواند که به هیچ عنوان بازدارنده نیست و توضیح داد: جریمه قاچاق چوب با ارزش چوب قابل قیاس نیست، اینکه چوب تا 20 برابر می شود. همچنین اگر در برخورد با قاچاقچیان ناقص یا بازدارنده نباشد چگونه می توانیم با این تعداد نیرو از مهمترین منطقه طبیعی و جنگلی شمال محافظت و مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 17 نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه ساری بر اثر اصابت گلوله و سلاح سرد توسط متجاوزان به ویژه قاچاقچیان چوب جنگلی مجروح و به شدت مجروح شده اند، گفت: اما به دلیل تخلفات قانونی یا جریمه نقدی هیچ عامل بازدارنده ای وجود ندارد، خیر، همان متخلفان به راحتی فعالیت خود را از سر می گیرند و در واقع به کارکنان آسیب می رسانند.

ذکریاری تصریح کرد: نبود مجازات بازدارنده منجر به بهره برداری از متخلفان و قاچاقچیان چوب در مازندران شده است، مجمع نمایندگان شورای اسلامی مازندران باید با همکاری سایر نمایندگان استان های شمالی قانون را به طور جدی پیگیری و بازنگری کند. حفاظت و مبارزه با قاچاق چوب.

وی گفت: اوایل امسال در شهرستان گلوگا محیط بانان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه مورد حمله قرار گرفتند و حتی در حین آتش زدن یگان با اسلحه شکاری به پنل خورشیدی تیراندازی کردند و آسیب دیدند.

ذکریاری ادامه داد: مجازات رقت انگیز قاچاقچیان چوب جنگلی تصویب و اجرا شود، از سوی دیگر اقتدار و اختیارات ماموران یگان های حفاظت جنگل ها نیز افزایش یابد.

این افسر حفاظت از جنگل های مازندران گفت: دستگاه قضایی نیز طبق قانون باید از ماموران حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت جنگل ها حمایت کامل کند.

وی بیان کرد: باید ایمنی مسئولان جنگل ها تامین شود تا حفاظت از جنگل به درستی انجام شود.

جزئیات تیراندازی ماموران یگان حفاظت جنگل های بهشهر + عکس

دیدگاهتان را بنویسید