جزئیات جدید اجرای طرح فاکتور الکترونیکی

حمید فرداد، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) از آماده سازی بستر شبکه ملی اعتبار برای اجرای طرح کالاهای الکترونیکی در راستای اجرای سیاست های عدالت محور دولت سیزدهم مردم خبر داد.

جزئیات جدید اجرای طرح فاکتور الکترونیکی

وی در گفت وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه دولت برای اجرای سیاست های حمایتی خود نیازمند بستر فنی جامع و یکپارچه است، اظهار داشت: تشکیل شبکه اعتباری ملی بر اساس سیاست های عدالت محور حوزه دولت مردمی به عنوان بستر مناسب. جهت مدیریت و تخصیص کلیه اعتبارات نگهداری بر اساس در دستور کار قرار دادن هر کد ملی.

فرداد یکی از کاربردهای این سامانه را اجرای طرح بار الکترونیکی می داند که هم اکنون در استان هرمزگان اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ایرانیان شکوفایی در تشریح اهداف این طرح اظهار داشت: دولت در راستای تقویت تغذیه سالم خانوارها با اعتبار یارانه ای فرصتی را برای آنها ایجاد می کند که کالاهای اساسی را یک ماه زودتر خریداری کنند. این امر با حمایت از سبد غذایی خانوارها منجر به اجرای این سامانه در کشور و حوزه مربوطه می شود.

وی گفت: این فرصت پس از اطلاع رسانی رسانه ملی و استانی برای کل جامعه یارانه ای استان هرمزگان فعال می شود و نیازی به اقدام نیست.

فرداد با بیان اینکه هرمزگانی ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های مجاز از این اعتبار برای خرید اقلام ضروری استفاده کنند، افزود: خرید اقلام ضروری به صورت نقدی و اعتباری است یعنی مبلغ مشخصی از قیمت کالا توسط یک نفر پرداخت می شود. اعتبار تخصیص داده شده.خریداران باید مابقی مبلغ را با کارت بانکی یا نقدی پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت ایرانی رفاه با تاکید بر اختیاری بودن شرکت در این طرح و استفاده از این اعتبار، گفت: امکان استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار و در صورت وجود خواهد بود. از کالاهای مشمول طرح اجباری بوده و خرید نشان تجاری نیست و افراد می توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر برند دلخواه خرید خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: شرکت در این طرح برای فروشندگان اختیاری است و چهار شعبه فروشگاه های مواد غذایی، لبنیات، پروتئین و زنجیره ای می توانند برنامه شما (فارا) را نصب و با مراجعه به نرم افزار بازار و مایکت و یا از طریق سایت sfara .ir ثبت نام کنند. پنل فروشنده باید در این زمینه اقدام کند.

فرداد افزود: با توجه به تاکید وزیر محترم رفاه اجتماعی این طرح برای مشمولان اجباری نیست و می توانند پس از اعلام رسمی از مزایای آن بهره مند شوند. بر این اساس یارانه استانی کاهش نمی یابد.

دیدگاهتان را بنویسید